اعتراض مسلمانان اتریش به ایجاد مرکز ‘ملک عبدالله’

به گزارش ایرنا، روزنامه اتریشی ‘کرونه’ در گزارشی با اشاره به اینکه برداشت وهابیت با گفت و گو و مدارا همساز نیست، تصریح کرد: در عربستان افراد به سادگی محاکمه و مجازات می شوند و در آنجا یک آپارتاید حاکم است.

این روزنامه افزود: وهابیون سعودی می خواهند در وین به بهانه ایجاد مرکز گفت و گو برای خود اعتبار کسب کنند، در حالی که به گفت و گو معتقد نیستند.

جمعی از مسلمانان در گفت وگو با روزنامه کرونه تصریح کرده اند که تعابیر وهابیون با گفت و گو همخوانی ندارد.

روزنامه ‘اوسترایش’ نیز نوشت: حزب آزادی و سبزها در اتریش با ایجاد ‘مرکز گفت و گوی بین ادیان ملک عبدالله’ مخالف هستند.

رییس حزب آزادی گفته است: با توجه به نقض سنگین حقوق بشر در عربستان سعودی، این یک رسوایی است که احزاب ‘سوسیال دموکرات’، ‘مردم ‘ و ‘اتحاد برای آینده اتریش’ با افتتاح این مرکز موافقت کرده اند.

روزنامه اوسترایش یادآور شد که اگرچه نمایندگان ۱۲ دین و گرایش مختلف برای انجام گفت و گوها در این مرکز در نظر گرفته شده اند، اما گرایش های اسلامی چون علویان و یا سنی های حنفی دعوت نشده اند؛ آنها حتی در عربستان نیز اجازه فعالیت ندارند.

به نوشته روزنامه های اتریشی، مسلمانان در این کشور تصریح کرده اند: این مرکزگفت وگو بجای آنکه دیگر گرایش های اسلامی را به هم نزدیکتر کند، آنها را بیشتر تحقیر خواهد کرد.

به عقیده آنها، وهابیون در کشور خودشان حتی یک ذره هم حقوق بشر را رعایت نمی کنند و عجیب اینکه همین ها قرار است گفت و گوی بین ادیان انجام دهند. اینجا صحبت از یک فریب بزرگ به بهانه گفت وگو است.

اروپام ۱۳۴۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۰۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.