اعتراض مقامات جهانی تنیس به برنامه تست دوپینگ اوپن استرالیا

۰۹ام بهمن ،

مقامات جهانی رشته تنیس به برنامه تست و مبارزه با دوپینگ در طول رقابت های اوپن استرالیا اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رقابت های جهانی اوپن استرالیا شب قبل با سومین قهرمانی تنیسور شماره یک جهان نواوک جوکوویچ پایان یافت.

در پی برگزاری رقابت فینال بین اندی ماری و نوواک جوکوویچ دو تنیسور با مبلغی معادل ۴ میلیون دلار به عنوان جایزه به خانه هایشان رفتند.

این رقم بسیار بیشتر از بودجه کل تست و مبارزه با دوپینگ در سال ۲۰۲۴ در ورزش تنیس بوده است.

بودجه کلی تصویب شده برای مبارزه با دوپینگ در فدراسیون جهانی بیش ۲ میلیون دلاری است که توسط این فدراسیون تصویب شده تا در اختیار گرند اسلم ها و رقابت های فینال تورهای جهانی قرار بگیرد.

تعدادی از تنیسورهای رقابتهای اپن استرالیا از جمله اندی ماری و نوواک جوکوویچ برای انجام تست خون دعوت شده اند تا مشخص شود هیچ گونه تقلبی در این رقابت ها صورت نگرفته است.

درن کاهیل یکی از مشهورترین مربیان تنیس جهان در ارتباط با کمبود بودجه مبارزه با دوپینگ تنیس گفت: من نمی‌دانم کدام فدراسیونی برنامه های مبارزه با دوپینگشان در طول سالهای اخیر کاهش داشته است.

وی در ادامه گفت: در تنیس متاسفانه این طور شده است اکثر تست های دوپینگ در گرند اسلم ها گرفته می گردد مخصوصا اگر کسی باخته باشد در غیر این صورت من تا به حال ندیده ام که از هیچ بازیکینی خارج از گرند اسلم تست دوپینگ گرفته شود و در همین میان مسئله ای که بیشتر از همه چیز عذاب می دهد جایزه های بزرگ و قابل توجه ای است که در گرند اسلم ها پرداخت می گردد که چندین برابر بودجه کل فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ است فدراسیون جهانی باید در این ارتباط اقدامات لازم را هر چه زودتر انجام دهد در غیر این صورت به ضرر ورزش تنیس تمام خواهد شد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.