اعتراض ملک جهان خزاعی به روند تولید یک فیلم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

ملک‌جهان خزاعی اعلام کرد: در صورتیکه از نامش در فیلم “حضور” جدیدترین ساخته قاسم جعفری استفاده شود از تیم تولید شکایت خواهم کرد. این طراح صحنه و لباس قدیمی سینمای ایران در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، ضمن اعتراض به استفاده از نام او به عنوان طراح هنری این فیلم در فضای مجازی، در این باره توضیح داد: امسال تولید فیلمی را با آقای قاسم جعفری شروع کردیم که…اعتراض ملک جهان خزاعی

ایشان بعد از مدت کوتاهی و در زمان فیلمبرداری لوکیشن‌هایی که از قبل دیده شده بود را کنار گذاشته و لوکیشن‌های مد نظر خود را جایگزین می‌کردند.

وی ادامه داد: من به عنوان طراح هنری فیلم به ایشان اعتراض کردم که اگر لوکیشن‌های قبلی مشکلات تولید دارند باید لوکیشن‌های جایگزین همراه با این جانب دیده شود تا بتوانیم آن‌ها را برای طراحی لازم آماده کنیم. اما این کار انجام نشد و من اعتراض خود را طی یک نامه کتبی به مدیر تولید فیلم منتقل کرده و در آن نامه تأکید کردم که در صورت ادامه این روند نمی‌توانم با این فیلم همراه باشم.

خزاعی با تشریح روند بعد از این نامه که نتیجه خاصی نداشت و در عین حال مدتی هم همکاری ادامه پیدا کرد،افزود: بعد از مدتی من از پروژه خارج شدم اما از دستیار دوم و سوم‌ام خواستم که در پروژه باقی بمانند و به تیم کمک کنند چرا که پس از فیلمبرداری فاز تهران، گروه قرار بود برای ادامه فیلمبرداری به شهرستان برود.

این طراح هنری سپس با توضیح درباره ادامه ماجرایش در این پروژه خاطر نشان کرد: پس از آنکه فیلمبرداری کار تمام شد برای تسویه‌حساب مراجعه کردم اما حتی دستمزدم را تا روزی که در پروژه بودم حساب نکردند. به هر صورت مدیر تولید فیلم با من صحبت کرد و قرار شد که برای ادامه دار نشدن ماجرا همان رقم اندک پیش‌بینی شده که یک سوم دستمزدم بود را بگیرم اما تأکید کردم که نباید نامم در تیتراژ بیاید.

وی با انتقاد از ادامه‌دار شدن این وضعیت و تأکید بر حفظ حرمت نام او بیان کرد: چندی قبل در فیس‌بوک تبلیغی از فیلم دیدم و مشاهده کردم که نام من را به عنوان مدیر هنری ذکر کرده‌اند اما طراحی اتفاق افتاده به هیچ وجه مورد تأیید من نبوده و نیست.

ملک‌جهان خزاعی در پایان سخنانش تأکید کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا شکایت خواهد کرد.

خبرنگار ایسنا پیگیر تماس با قاسم جعفری درباره‌ی اظهارات مطرح شده از سوی ملک جهان خزاعی است.

 

.:: سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز | اخبار ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.