اعتراض منتخب گرمسار به اعتبارنامه ۳۰ نماینده تهران/ ابهام در سرنوشت ۳۳ نماینده

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، براساس شنیده‌ها فاطمه آلیا منتخب تهران نسبت به اعتبارنامه کاتب منتخب گرمسار که رقیب پروین احمدی‌نژاد خواهر رئیس جمهور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و در لحظات آخر مهلت قانونی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است اعتراض زده و به دنبال اقدام وی کاتب نیز نسبت به اعتبار نامه تمام ۳۰ منتخب تهران اعتراض کرده است.

به دلیل اعتراضات انجام گرفته نسبت به اعتبارنامه منتخبان تهران رسیدگی به پرونده آنان در شعب ۶ و ۱۲ همچنان ادامه دارد.

علاوه بر کاتب، علی ایرانپور منتخب مبارکه نیز نسبت به اعتبارنامه ۲۲ نفر از منتخبان تهران اعتراض کرده است. اقدام منتخب مبارکه در واکنش نسبت به اعتراض برخی از نمایندگان تهرار از جمله مهدی کوچک زاده به اعتبارنامه وی است.

از سوی دیگر احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز به اعتبارنامه حبیب برومند منتخب مردم بیله سوار و پارس آباد اعتراض کرده و این موضوع را در جلسه علنی امروز مجلس که دستور آن به موضوع بررسی اعتبارنامه منتخبان اختصاص یافته بود، اعلام کرد.

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شعبه ۴ بررسی کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس نهم در پی تذکر توکلی مبنی بر عدم رسیدگی به اعتراض وی درباره اعتبارنامه حمید برومند منتخب مردم بیله سوار و پارس آباد اعلام کرد که پرونده وی مجددا در این شعبه بررسی می شود.

با این حساب تاکنون تائید اعتبارنامه سه منتخب شهرستانی مجلس نهم یعنی حسین کاتب، حبیب برومند و علی ایرانپور به همراه همه ۳۰ نماینده تهران در هاله ای از ابهام قرار دارد و شعب مربوط به بررسی اعتبارنامه این ۳۳ نماینده تا روز سه شنبه هفته آینده وقت دارند تا به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش مهر، انتخابات هیات رئیسه دایم مجلس شورای اسلامی که قرار بود در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد به دلیل آنکه حداقل دو تن از منتخبان تهران یعنی محمدرضا باهنر و محمد حسن ابوترابی فرد کاندیدای نایب رئیسی مجلس نهم هستند و طبق آیین نامه داخلی مجلس در صورتیکه اعتبارنامه آنها به تصویب نرسد نمی ‌توانند کاندیدا شده و یا در رای گیری شرکت کنند به روز سه شنبه و جلسه بعدی مجلس موکول شد.

محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد دو عضو فعلی هیئت رئیسه موقت مجلس به عنوان نواب اول و دوم رئیس هستند.

این در حالی است که خود کاتب نیز جزو کاندیداهای احتمالی عضویت در هیئت رئیسه دائمی مجلس شورای اسلامی است.

پیش از این علی لاریجانی رئیس مجلس قبل از آغاز جلسه رسمی پیشنهاد کرده بود به منظور اتمام رسیدگی به کار شعب مجلس بعدازظهر روز چهارشنبه هم تشکیل جلسه دهد و حتی برای این پیشنهاد نمایندگان با رای استمزاجی موافقت خود را با تشکیل جلسه بعدازظهر اعلام کردند و قرار شد مجلس ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ جلسه تشکیل دهد. همچنین مقرر شده بود که در جلسه علنی هم نسبت به این پیشنهاد رای گیری شود.

اما محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی روز چهارشنبه را پس از لاریجانی عهده دار شد، اعلام کرد: تا کنون اعتبارنامه بیش از سه چهارم منتخبان به تصویب رسیده و ضرورتی به ادامه کار در جلسه بعدازظهر نیست.

بنابراین باهنر رای‌گیری برای انتخابات هیات رئیسه دایم مجلس را به جلسه بعدی مجلس یعنی روز سه شنبه موکول کرد.

مجلس روز سه شنبه علاوه بر این دستور کار، موضوع رسیدگی به اعتبارنامه سایر نمایندگان را نیز بررسی خواهد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.