اعتراض میرکریمی به نحوه نمایش «یه حبه قند» در تلویزیون

۱فروردین ۱۳،

جمعه ۲ فروردین – ۱۳:۵۹
نسخه قابل چاپ
شناسه‌ی خبر: ۳۶۱۱۶ – سرویس خبرها عمومی

رضا میر کریمی در نشست یه حبه قندسینماپرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه از شبکه سه سیما پخش شد اما نمایش این فیلم با حذف هایی همراه بود که سبب اعتراض کارگردان شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در نسخه پخش شده از تلویزیون سکانس هایی از جمله رقص کودکان و تاب خوردن پسند با بازی نگار جواهریان حذف شده بود که سبب اعتراض رضا میرکریمی شد.

 

رضا میرکریمی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ضمن اظهار تاسف از این حذفیات گفت: حرف زدن در مورد این برخوردهای تلویزیونی تکراری شده است و فایده ای ندارد.

 

یه حبه قند

 

نکته جالب توجه این که آنونس فیلم «یه حبه قند» با صدای رخشان بنی اعتماد در حالی که مجوز نداشت یک روز قبل از پخش فیلم، در تلویزیون نمایش داده شد.

 

در فیلم «یه حبه قند» سعید پورصمیمی، رضا کیانیان، نگار جواهریان، ریما رامین‌فر و … ایفای نقش کرده‌اند.

 

«پسند» دختر آخر یک خانواده سنتی ایرانی است که قصد ازدواج دارد. سه خواهر بزرگترش که همگی ازدواج کرده و صاحب همسر و فرزند می باشند به خانه آنها آمده و به صورت کاملا سنتی و ایرانی مراسم شب حنابندان را برگزار می‌کنند. صبح روز عروسی دایی عزت که حق پدری بر گردن «پسند» دارد و از ازدواج او چندان راضی نیست در هنگام خوردن صبحانه یک حبه قند را به داخل دهانش می‌اندازد، اما قند در حلقش گیر کرده و او را خفه می‌کند. این ماجرا عروسی «پسند» را به عزا تبدیل کرده و سبب می‌شود تا خواهرها بساط عروسی را جمع کرده و تدارک مراسم عزا را ببینند.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.