اعتراض وزیر ارشاد به فیلم «آرگو»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم سینمایی «آرگو» که درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ است، اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا سیدمحمد حسینی که در اختتامیه جشنواره فیلم «وارش» در بابل سخن می‌گفت، درباره فیلم سینمایی آمریکایی «آرگو» بیان کرد: متاسفانه غربی‌ها در اقدام اهانت‌آمیز فیلم سینمایی «آرگو» را که به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان ایرانی در سال ۵۸ اشاره دارد، با نگاه غربی و آن‌گونه که اهداف آنان هم بیان شده، به تصویر کشیده‌اند.

او همچنین اظهار کرد: در هر صورت کشورهای غربی همچنان درصدد پیاده کردن اهداف شوم خود در جنگ تبلیغاتی علیه ایران هستند و این وظیفه اهالی فرهنگ و هنر را برای تولیدات ارزشی و بامحتوا دوچندان می‌کند.

وزیر ارشاد، افزود: باید از هنرمندان برتر جشنواره‌ها نظیر جشنواره وارش به خوبی استفاده کرد و با غنیمت شمردن فرصت‌ها به دنبال شناسایی و استفاده از ایده‌ها و سوژه‌های فراوان کشور برای برنامه‌سازی بود.

در این فیلم بن افلک نقش تونی مندز مامور سازمان سیا را بازی می‌کند که سرپرستی عملیات آزادسازی شش کارمند سفارت آمریکا را برعهده دارد. آنها توانسته بودند هنگام تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سفارت فرار کنند و با پناه بردن به اقامتگاه سفیر کانادا، در نهایت روز بیست و هشتم ژانویه ۱۹۸۰ در نقش هنرپیشگان هالیوودی با گذرنامه کانادایی از ایران بگریزند.

«آرگو» با نگاهی کوتاه به تاریخ سیاسی ایران و خشم مردم از این که آمریکا به شاه مخلوع پناه داده، مردم انقلابی ایران را در حال حمله به سفارت آمریکا نشان می‌دهد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.