اعتراض پیستوریوس به طول پاهای رقیب

به گزارش خبرگزاری ها، در فینال این مسابقه پیستوریوس تقریبا ۱۰ متر از دیگران جلو افتاده بود اما در چند متر پایانی ‘آلن اولیویه را’ از برزیل جلو افتاد و قهرمان شد.

این دونده برزیلی زمان ۲۱ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه را برای خود ثبت کرد که هفت صدم ثانیه کمتر از زمان پیستوریوس بود.

پیستوریوس چهار سال پیش در بازی های پکن مدال طلای این ماده را کسب کرده بود.

وی بعد از مسابقه با اعتراض نسبت به طول تیغه های کربنی که حریفش روی آنها می دوید، گفت: مسابقه واقعا سختی بود و همانطور که قبلا گفته بودم، اندازه تیغه های برخی از دوندگان به شکل باورنکردنی بلند است. این چیزی از ارزش های آلن کم نمی کند، او دونده بزرگی است اما تیغه های بلند برخی از دوندگان موجب می شود نتوانید با آنها رقابت کنید.

پیستوریوس افزود: این اصلا منصفانه نیست. کمیته بین المللی پارالمپیک مقرراتی دارد اما این مقررات به دوندگان اجازه می دهد از تیغه های خیلی بلند استفاده کنند. چند هفته مانده به شروع مسابقات سعی کردیم این مساله را مطرح کنیم اما گوش شنوایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: زمان های این دوندگان خنده دار است. آلن دونده بزرگی است اما من در هر ثانیه فقط ۱۰ متر می دوم پس چطور می شود دونده ای که هشت متر عقب تر از من بوده در ۱۰۰ متر پایانی جلو بزند و ببرد. خنده دار است.

اولیویه را نیز در پاسخ به این اعتراض ها گفت: طول تیغه های من کاملا درست است چون داوران آن ها را بررسی کردند. همه چیز به محض ورود به پیست چک می شود و پیستوریوس هم این را می داند. من یک ماهی هست که از این تیغه ها استفاده می کنم و آنها کاملا مطابق با مقررات کمیته بین المللی پارالمپیک هستند.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۸۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.