اعتراض چهره های فرهنگی امارات به بازداشت فعالان سیاسی در کشور

به گزارش ایرنا، برخی از شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی امارات، تحت تعقیب قرار گرفتن بیش از ۵۰ فعال سیاسی از سوی دستگاههای امنیتی را بر خلاف قوانین جاری و حقوق بشر توصیف کردند.

پرفسور عبدالخالق عبدالله استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات گفته است: متاسفانه در امارات هر شهروندی سخن از اصلاحات سیاسی به میان آورد به خیانت ملی و یا مزدوری برای گروههای اسلامی متهم می شود .

این شخصیت اماراتی در وبلاگ اینترنتی ویژه خود نوشت : اقدامات دستگاههای امنیتی در تعقیب و بازداشت شهروندان اصلاح طلب مایه بدنامی امارات در محافل بین المللی شده است .

‘ سعید السویدی ‘ پژوهشگر و استاد دانشگاههای امارات در این راستا هم نوشت : اتهام شهروندان اصلاح طلب به مزدوری بیگانگان و یا ایجاد باندهای تروریستی در عصر ‘ خیزش ملت های عرب ‘ علیه دولتمردان مستبد واقعا اتهام های خنده آوری به نظر می رسد بویژه در کشوری همچون امارات که تعداد شهروندان بومی آن به یک میلیون نفر هم نمی رسد.

وی گفت: آنچه که حکومت ابوظبی را نگران نمود و به بازداشت

های بی رویه و غیرقانونی سوق داد و به قدرت رسیدن گروه اخوان المسلمین در مصر و بیم از تکرار این سناریو در امارات است.

این شخصیت اماراتی افزود : واهمه از دست دادن کرسی ریاست , حکومت امارات را آشفته کرد و آن را در سر درگمی قرار داده بنحویکه در اقدام به اصطلاح پیشگیرانه به بازداشت شخصیت های اسلامی میهن مبادرت ورزیده غافل از آنکه موج تغیر و تحول بسوی آزادی و برقراری حکومت های مردمی همه کشور های عربی را فرا گرفته است .

خاورم * ۲۰۴۱ *۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۷۷۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.