اعتراض کیومرث پوراحمد به نحوه نمایش فیلم « پنجاه قدم آخر » در شیراز

ممتازنیوز:

8090770715204141

کیومرث پوراحمد نسبت به کیفیت نمایش فیلم «پنجاه قدم آخر» در شیراز اعتراض کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین ، این کارگردان سینمای ایران که در قالب نمایش‌های جشنواره‌ی فجر در شیراز آخرین ساخته‌ی سینمایی‌اش به نمایش درآمد گفت: «اواخر هفته گذشته فیلم «پنجاه قدم آخر» در قالب اکران فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها، در سینما «سعدی» شیراز به عنوان بهترین سینمای این شهر به نمایش درآمد.»

وی تصریح کرد: «اگر این سینما، بهترین سینمای شیراز باشد واویلا به سینماهای دیگر و شهرهای کوچک. از وضعیت صندلی‌های ناراحت سینما «سعدی» که بگذریم، صدا و تصویر این سینما استاندارد نبود. فیلم خیلی تاریک‌تر از آن چه که باید پخش شد. به این ترتیب درصحنه‌های شب همه ظرافت‌ها و جزئیاتی که با هزار زحمت و خون دل به وجود آورده بودیم به کلی دیده نشد و در صحنه‌های روز هم خیلی از جزئیات و لحظه‌ها به کلی از دست رفت.»

یوراحمد یادآور شد: «من که به همراه سلمان فرخنده (بازیگر فیلم) در سالن حضور داشتیم، دقایقی فیلم را دیدیم ولی نتوانستیم تحمل کنیم و آمادیم بیرون و از مسوول سینما پرسیدیم که این چه کیفیتی است که فیلم را دارید نمایش می‌دهید، آنها هم گفتند امکانات ما همین است!»

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه سینما «سعدی» متعلق به حوزه هنری است، تاکید کرد: «مسئولان سینمایی حوزه باید پاسخگو باشند که ۱۰۷ سالن سینما دارند، آنها برای اینکه این سالن‌ها تجهیز شوند، چه کردند؟! مگر یک لامپ آپارات چه قیمتی دارد؟ چرا فیلمی که ما با خون و دل روی آن کار می‌کنیم آنقدر باید تاریک باشد که دیده نشود.»

وی ادامه داد: «بعد از فیلم من نوبت فیلم همکار من می‌رسد و باز همین آش است و همین کاسه. مدیریت دولتی و مسئول دولتی طبیعی است که مطلقا دلش برای فیلم‌های ما شور نمی‌زند.»

پوراحمد در عین حال مطرح کرد: «البته مردم هم مقصر هستند اگر از میان هزار تماشاگر ۵۰۰‌، ۶۰۰ نفر اعتراض کنند شاید گوش شنوایی پیدا شود.که چرا بهترین سینمای شیراز این کیفیت نمایش را دارد، شیرازی که پایتخت فرهنگ و هنر ایران است!»

کارگردان «پنجاه قدم آخر» در پاسخ به اینکه آیا نمایش فیلم تا پایان با همین کیفیت در شیراز ادامه پیدا کرد، پاسخ داد: «بله متاسفانه و مردم هم تا آخر نشستند و دیدند!»


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.