اعترافات پیرزن سارق

جامعه

100822090898زن هفتاد ساله‌ای که ۲۰ مرتبه به اتهام سرقت روانه زندان شده بود، در جریان سرقت‌های سریالی از مغازه و فروشگاه‌های شهریار به دام ماموران افتاد و برای بیست و یکمین بار روانه زندان شد.

به گزارش جام‌جم، اوایل شهریور امسال صاحب یک فروشگاه با حضور در پلیس آگاهی شهرستان شهریاردر غرب استان تهران علیه یک زن به اتهام سرقت بخشی از کالاهای فروشگاهش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه در حال ارائه خدمات به مشتریان بودم که زنی سالخورده‌ وارد مغازه‌ام شد و چند قلم کالاو مواد خوراکی انتخاب کرد؛ اما به جای آن‌که برای حساب کردن پول کالاها به سمت صندوق برود، از فروشگاه بیرون رفت. یکی از کارگرانم متوجه شد و اور ا تعقیب کرد، اما زن سالخورده سوار یک خودروی عبوری شد و فرار کرد.

شکایت‌های مشابه از زن سارق
با انجام چهره‌نگاری از زن متهم به سرقت، جستجوی پلیس برای دستگیری او آغاز شد تا این‌که چند مغازه‌دار و صاحب فروشگاه دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

در تحقیق از این افراد معلوم شد، وی به‌عنوان مشتری وارد مغازه شده و با استفاده از شلوغی این مکان‌ها، اموال آنها را دزدیده و فرار کرده است.

جستجوی پلیس برای دستگیری زن سارق همچنان ادامه داشت تا این که دو روز پیش صاحب یک فروشگاه در مرکز شهر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از دستگیری یک پیرزن سارق خبر داد.

در پی این اتفاق، ماموران با حضور در محل متهم را همراه مرد شاکی به آگاهی شهریار انتقال دادند.

هوشیاری مالباخته، سارق را گرفتار کرد
ابتدا شاکی گفت: در بررسی دوربین نصب شده در فروشگاه متوجه شدم، پیرزنی که مشتری بوده به جای آن‌که پول اجناس را بپردازد در حال فرار از مغازه است. موضوع را به کارگرانم گفتم و دو نفر از آنها پیرزن را تعقیب کردند و در میانه راه مانع فرارش شدند. در بررسی از کیف وی ۲۱ قلم از کالاهایمان از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی که دزدیده بود، پیدا شد.

در پی اظهارات شاکی، زن سالخورده ـ متهم ـ بازجویی شد و ادعا کرد شاکی اشتباه می‌کند و او پول اجناس را پرداخت کرده است.

در مرحله بعدی ماموران متوجه شدند، تصاویر رایانه‌ای از دزدی که در جستجویش بودند با پیر زن بازداشت شده مطابقت دارد.

متهم ۲۰ مرتبه زندانی شده بود
ماموران با احتمال این‌که او یک متهم سابقه‌دار است، سوابق کیفری وی را بررسی کردند و متوجه شدند این زن سلطان نام دارد و از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۰، به اتهام سرقت لوازم و اجناس از فروشگاه و مغازه‌ها در شهر‌های مختلف دستگیر شــده و تاکنون ۲۰ مــــرتبه در زندان تحمل کیفر کرده است. در ادامه مشخص شد، متهم سالخورده چندی پیش از زندان آزاد شده است.

اعتراف پیرزن سارق
در ادامه بازجویی متهم گفت: تاکنون ۲۰ مرتبه در شهرهای مختلف به اتهام دزدی از مغازه‌ها دستگیر شدم و هر سال مدتی را در زندان بودم. چند ماه پیش که آزاد شدم برای تامین هزینه‌های زندگی خود و دخترم بار دیگر از مغازه‌ها سرقت می‌کردم.

بنابراین گزارش، با اعتراف زن سالخورده به سرقت‌های سریالی از مغازه و فروشگاه‌ها، او با قرار قانونی از سوی دادسرای شهریار روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از متهم ادامه دارد.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.