اعتراف تلخ برادر گابریل گارسیا مارکز

برادر «گابریل گارسیا مارکز» اعلام کرد، این چهره‌ی سرشناس ادبیات دنیا به بیماری جنون مبتلا شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جیمی گارسیا مارکز»، برادر رمان‌نویس برنده‌ی نوبل ادبیات، طی یک سخنرانی اعلام کرد، برادرش علاوه‌ بر آلزایمر، از بیماری جنون نیز رنج می‌برد.
وی در سخنرانی‌ای که برای دانشجویان دانشگاهی در شهر «کارتاژینا» ایراد می‌کرد، گفت، برادر ۸۵ساله‌اش دائما با او تماس تلفنی می‌گیرد و سؤالات تکراری و ابتدایی می‌پرسد.
برادر مارکز اظهار کرد: حافظه‌ی مارکز دچار مشکل شده است و من گاهی گریه می‌کنم؛ زیرا احساس می‌کنم دارم او را از دست می‌دهم.
«جیمی گارسیا مارکز» اولین عضو خانواده‌ی این نویسنده سرشناس است که در جمعی عمومی درباره مشکل «گابو» صحبت می‌کند. به گفته‌ی او، خالق «صد سال تنهایی» از نوشتن دست کشیده است.
او همچنین گفت: مارکز از لحاظ فیزیکی مشکلی ندارد؛ اما مدت زیادی است که از جنون رنج می‌برد. او همچنان حس اشتیاق‌، لذت‌ و طنزی را که پیش از این داشت، دارد. این بیماری‌ای است که در خانواده‌ی ما موروثی است.
کم‌تر از یک ماه قبل بود که «پلینی مندوزا آپولیوس» ـ دوست نزدیک مارکز ـ در مصاحبه‌ با یک روزنامه‌ی شیلیایی اعلام کرد، این نویسنده‌ی‌ معروف کلمبیایی به تدریج حافظه‌اش را از دست می‌دهد و صدای آشنایانش را نمی‌شناسد.


سیمرغ | تازه های فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.