اعتراف دو جوان به ۶۰ فقره زورگیری

به گزارش ممتازنیوز به نقل از حوادث،دو جوان که با سد کردن راه مردم در خیابان های تهران گوشی های تلفن همراه سرقت می کردند، از سوی ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی دستگیر شدند و به ۶۰ فقره دزدی اعتراف کردند.

یکی از متهمان هنگام کیف قاپی از یک زن، او را با ضربه چاقو زخمی و روانه بیمارستان کرده بود.

به گزارش جام جم، ساعت ۱۶ عصر شنبه چهارم شهریور امسال ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی هنگام گشتزنی در خیابان جلفا در شمال تهران متوجه درخواست کمک دو زن سرنشین یک خودرو شدند.

پس از نزدیک شدن به خودرو معلوم شد یکی از آنها که زن سالخورده ای بود از ناحیه دست زخمی شده است، که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

در تحقیق از دیگر سرنشین خودرو معلوم شد آنها در حال پارک کردن خودرو و بازگشت به خانه بوده اند که یک مرد جوان به آنها حمله کرده و درصدد سرقت کیف مادرش بوده که او مقابل جوان کیف قاپ مقاومت می کند.

در همین موقع متهم با دیدن افراد رهگذر که قصد نجات مادر و دختر را داشتند، وحشت کرده و با زخمی کردن زن سالخورده بی آن که سرقتی انجام دهد با سوار شدن به یک موتورسیکلت از محل فرار کرده اند.

تصادف کیف قاپ ها با خودروی عبوری

در پی فرار متهمان، ماموران انتظامی به تعقیب آنها پرداختند تا این که پس از طی مسافتی دزدهای کیف قاپ که با سرعت بالایی در حرکت بودند، با یک خودروی سواری تصادف کرده و نقش زمین شدند.

پس از دستگیری متهمان، آنها برای تحقیقات به کلانتری ۱۰۳ گاندی تهران انتقال یافتند و از یکی از آنها یک قبضه چاقو کشف و ضبط شد. متهمان در تحقیقات مقدماتی اعتراف کردند که با سد کردن راه مردم در مناطق جنوب، جنوب شرق تهران و مرکز شهر با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراه در کیف آنها را سرقت می کرده اند و در آخرین سرقت زن سالخورده را با چاقو زخمی کرده و متواری شده اند.

اعتراف به ۶۰ فقره زورگیری

در پی اعتراف متهمان به ۶۰ فقره زورگیری و یک فقره کیف قاپی ناموفق، برای آنها قرار قانونی صادر شد.

با دستگیری متهمان، خبرنگار ما با آنها گفت وگو کرده است، که در پی می آید.

از خودت بگو؟

محمد هستم و ۲۰ سال دارم. تا دوم دبیرستان درس خواندم. به دلیل فوت پدرم مدرسه را رها کردم و در یک کارگاه مشغول کار بودم.

به چه اتهامی بازداشت شده ای؟

سرقت، زورگیری و کیف قاپی.

سرقت هایت را چگونه شروع کردی؟

سابقه دار نیستم. از یک ماه پیش همراه امیر دست به دزدی زدیم. او سرباز بود و هر دو در خانواده هایی بزرگ شده بودیم که مشکلات مالی داشتیم. می خواستیم یکشبه پولدار شویم. به همین دلیل تصمیم به دزدی گرفتیم.

یعنی هر کس مشکل مالی دارد باید سرقت کند؟

نمی دانم، عقلمان نرسید!

به ۶۰ فقره زورگیری اعتراف کرده اید، شیوه دزدی شما چگونه بود؟

با موتورسیکلت در مناطق مختلف تهران پرسه می زدیم. با نزدیک شدن به کسانی که در خیابان در حال مکالمه با تلفن همراه بودند، در کمتر از چند ثانیه اقدام به قاپیدن تلفن همراه یا کیف آنها می کردیم و متواری می شدیم. برخی مواقع نیز با سد کردن راه مردم با چاقو تهدیدشان می کردیم و گوشی های تلفن آنها را می دزدیدیم.

چرا با چاقو به زن سالخورده حمله کردی؟

با سرقت های سریالی که انجام دادیم، از ترس دستگیری تصمیم گرفتیم شیوه سرقت ها را تغییر دهیم. بنابراین به شمال تهران آمدیم تا کیف قاپی کنیم تا شاید پول بیشتری به دست آوریم. روز حادثه به دلیل ترافیک دقایقی را پشت چراغ قرمز متوقف شدیم. همان موقع توجهمان به خودرویی جلب شد که کیفی که در آن قرار داشت و مقداری اسکناس از داخل آن معلوم بود.

بعد چی شد؟

پس از حرکت خودرو سایه به سایه آن را تعقیب کردیم. وقتی راننده در خیابان جلفا توقف کرد، از موتورسیکلت پیاده شدم و به سمت خودرو دویدم. در این موقع قصد سرقت کیف زنانه را داشتم که زن سالخورده و زن جوان دیگری که همراهش بود، مقابلم مقاومت کرده و بند کیف را رها نکردند. من نیز با چاقو به او ضربه زدم. با داد و فریادشان رهگذران متوجه ماجرا شدند و بی آن که سرقتی انجام دهیم، فرار کردیم.

از وضع زن زخمی اطلاع داری؟

در کلانتری متوجه شدم بشدت زخمی شده و در بیمارستان بستری است.

چه مجازاتی در انتظارت است؟

(پس از مکث کوتاه) حبس و آینده ای تباه شده. نمی دانم اگر خانواده ام از ماجرا باخبر شوند، به آنها چه بگویم.

بنابراین گزارش با دستور قضایی هر دو متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند تا در این زمینه تحقیقات تکمیلی انجام شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.