اعتراف صدای آمریکا در مورد گوانتانامو

۲۹فروردین۱۳،

صدای آمریکا: «آمریکا در این پایگاه از ۱۶۶ زندانی نگهداری می کند در حالی که اتهامی متوجه بیشتر آنان نشده است.»

به گزارش ممتازنیوز، جام به نقل از پایگاه اینترنتی صدای آمریکا(VOA) نوشت: «چند روز پس از درگیری های خشونت آمیز میان زندانیان و نگهبانان در پایگاه گوانتانامو، ارتش آمریکا می گوید اعتصاب غذا در این بازداشتگاه رو به افزایش است.»

بنابر این گزارش، یک سخنگوی ارتش آمریکا در این پایگاه که در کوبا قرار دارد، روز چهارشنبه گفت ۵۲ زندانی در اعتصاب غذا بسر می برند که نسبت به روز قبل هفت نفر افزایش نشان می دهد.

کاپیتان رابرت دوراند یکی از مسئولان بازداشتگاه گوانتانامو می گوید به ۱۵تن از اعتصاب کنندگان اجباراً غذا خورانده می گردد تا از شرایط خطرناک کم وزنی آنان جلوگیری شود. سه نفر از زندانیان نیز در بیمارستان بستری شده اند.

صدای آمریکا نوشت: «زندانیان گوانتانامو از ماه فوریه در اعتراض به شرایط زندان و به خاطر بی نهایت بودن اسارتشان، دست به اعتراض زده اند. آمریکا در این پایگاه از ۱۶۶ زندانی نگهداری می کند در حالی که اتهامی متوجه بیشتر آنان نشده است.»

نگهبانان، شنبه قبل برای جلوگیری از خطرناک شدن شرایط زندان، تعدادی از زندانیان را به سلول های انفرادی منتقل کردند. ارتش آمریکا بیم آن می دهد که بعضی از زندانیان دست به خود کشی زنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.