اعتراف صریح علاوی به فعالیت گسترده القاعده در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، ایاد علاوی رهبر فهرست العراقیه اعلام کرد ما نگران سوریه هستیم و منطقه به طور کلی برای اولین بار شاهد حضور رسمی شبکه القاعده است.

علاوی گفت : اعضای فهرست العراقیه نگران سوریه و مردم و عراقی های مقیم این کشور هستند، ما نگران تمام منطقه ایم چرا که برای اولین شاهد حضور شبکه القاعده هستیم.

فراکسیون البیضاء امروز شنبه از وزارت دفاع عراق خواست حضور نیروهای عراقی در مرز با سوریه را برای جلوگیری از نفوذ تروریستها تقویت کند.

ناآرامی ها و حوادث سوریه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد، هر چند در ادامه اعتراضات محدودی در برخی مناطق انجام شد، اما در ادامه آمریکا و متحدان غربی و عرب آن به ویژه عربستان و قطر با خارج کردن این اقدامات از حالت مسالمت آمیز و اعزام گروههای مسلح تروریستی به این کشور و حمایتهای گسترده تبلیغاتی و تسلیحاتی از آنها، فضای سوریه را ناآرام کرده و امنیت مردم را به خطر انداخته اند، محور ضد غربی عربی ضد سوری با مانع تراشی در برابر اجرای طرح عنان همچنان به ناآرامی های سوریه دامن می زند.

محور ضد سوری، با گرفتن ژست دلسوزی و طرفداری از مردم سوریه، در عمل تحریمهای شدیدی را علیه سوریه وضع کرده که در عمل، مردم از آن متضرر می شوند، غربی ها تا کنون سه بار در تصویب قطعنامه ضد سوری برای قانونی کردن دخالت نظامی در سوریه در پوشش شورای امنیت ناکام مانده اند، آنها در نهایت با تمدید یک ماهه فعالیت ناظران بین المللی در این کشور موافقت کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.