اعتصاب به خودروسازی​های آفریقا رسید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 اعتصاب به خودروسازی​های آفریقا رسید

اعتصاب به خودروسازی​های آفریقا رسید

ممتازنیوز: بیش از ۳۰ هزار تن از کارگران صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی به منظور افزایش حقوق شان از روز دوشنبه آینده اقدام به یک اعتصاب سراسری می کنند.

به گزارش ممتازنیوز، این اعتصاب بدنبال به بن بست رسیدن مذاکرات اتحادیه ملی فلزکاران و سازمان کارفرمایان صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی در خصوص افزایش دستمزد کارگران این صنعت ، صورت می گیرد.
براساس این گزارش، اتحادیه ملی فلزکاران آفریقای جنوبی خواستار افزایش سالیانه حقوق کارگران به میزان ده درصد طی سه سال آینده شده است.
اما سازمان کارفرمایان صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی اگرچه با افزایش ده درصدی حقوق کارگران برای سال جاری میلادی موافقت کرده اما گفته است که این افزایش برای دوسال آینده بایستی براساس نرخ تورم صورت گیرد.
در همین حال ، بگزارش شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی، کارکنان سایت خودروسازی شرکت فورد در کلان شهر پرتوریا منتظر روز دوشنبه نماندند و از امروز (چهارشنبه ) اعتصاب خودشان را آغاز کردند.
براساس این گزارش، بیش از دو هزار تن از کارکنان سایت خودروسازی شرکت بی ام و در آفریقای جنوبی نیز از اواخر هفته گذشته اعتصابشان شروع کرده اند.
شرکت بی ام و گفته است که این اعتصاب سبب شده است که تولید این شرکت در آفریقای جنوبی نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش یابد.
سایت خودروسازی بی ام و در آفریقای جنوبی در سال نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کند که نزدیک به هفتاد هزار دستگاه آن به کشورهایی چون آمریکا، کانادا، ژاپن و استرالیا صادر می شوند.
علاوه بر شرکت های بی ام و و فورد چند شرکت های بزرگ خودروسازی جهان از جمله بنز، تویوتا و فولکس واگن (گلف) در آفریقای جنوبی سایت تولید خودرو دارند.
این شرکت ها که علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخلی آفریقای جنوبی؛ از این کشور به عنوان یک سکوی صادراتی به قاره آفریقا و سایر نقاط جهان از جمله آمریکا و اروپا استفاده می کنند، پیش از این نیز مواجه با اعتصاب کارگران بوده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از بیزنس ریپورت، بیش از یکهزار و۶۰۰ تن از کارگران کارخانه شرکت مرسدس بنز در شهر بندری لندن شرقی آفریقای جنوبی، در اواخر اردیبهشت ماه گذشته به منظور افزایش دستمزدشان اقدام به اعتصاب کرده بودند.
واحد تولیدی مرسدس بنز در آفریقای جنوبی که از جمله محدود تولید کنندگان مرسدس بنز در کلاس سی در جهان می باشد، بعد از توافق بدست آمده با کارگرانش توانست مجددا کارش را ازسر بگیرد.
کارگران واحد تولیدی شرکت تویوتا در بندر دوربان واقع در جنوب آفریقای جنوبی نیز سال گذشته به منظور افزایش حقوق و پاداش دوره ای شان اقدام به اعتصاب کرده بودند.
واحد آفریقای جنوبی شرکت تویوتا ، سالانه ۲۲۰ هزار دستگاه ?کرولا?، ?فرچونر? و ?هایلوکس? را تولید می کند.
این واحد که هفتمین سایت بزرگ این شرکت در خارج از ژاپن است ، همچنین تولید مینی بوس های کوانتوم را نیز بر عهده دارد.
به گزارش انجمن ملی خودروسازان آفریقای جنوبی ؛ درسال ۲۰۱۲ میلادی این کشور، ۲۷۷ هزار و ۸۴۴ هزار دستگاه خودرو صادر کرده است که یک رکورد شمرده می شود.
این خودروها علاوه برای بازارهای سنتی آفریقای جنوبی همانند اروپا، به بازارهای در حال ظهور چون چین و نیز به استرالیا و دیگر کشورهای آفریقایی صادر شدند.
فروش خودرو نیز در این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶۲۳ هزار و ۹۱۴ دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال قبل از آن ۹.۲ درصد افزایش داشته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.