اعتصاب غذای کارمندان پست آمریکا در اعتراض به کمبود نقدینگی

به گزارش فارس، رادیو “ان پی آر” آمریکا گزارش داد که ۱۰ کارمند اداره پست این کشور در اعتراض به بودجه پیشنهادی مورد نیاز برای خدمات پستی این کشور از سوی کنگره، ناکامی قانونگذاران در رسیدگی به بودجه پست و همچنین وخامت اوضاع مالی و خدمات دهی این اداره اعتصاب غذایی ۴ روزه را آغاز کرده اند.

بر اساس این خبر، ۱۰ تن از کارمندان فعلی و سابق اداره پست آمریکا امروز دومین روز اعتصاب غذای خود را با هدف به تصویر کشیدن اعتراض خود به دخالت کنگره آمریکا در خدمات پستی این کشور سپری می کنند؛ این اعتصاب قرار است تا پایان روز پنج شنبه ادامه داشته باشد.

انتظار می رود که این معترضان روز سه شنبه (امروز) را به سمت ساختمان کنگره در واشنگتن راهپیمایی کنند؛ روز چهارشنبه را نیز در مقابل دفاتر پستی تظاهرات کنند؛ این تظاهرات و اعتصاب غذا با راهپیمایی روز پنج شنبه در مقابل دفاتر مرکزی خدماتی پست به پایان خواهد رسید.

اتحادیه کارگران پستی در بیانیه ای اعلام کرده اند: “نه اینترنت،‌ نه رکود اقتصادی و نه رقابت خصوصی، بلکه این کنگره است که در حال از بین بردن خدمات پستی است”.

این در حالیست که کنگره آمریکا قانونی را برای اصلاح اداره پستی که با کمبود پول نقد مواجه است، مصوب نکرده است؛‌ سنای آمریکا در ماه آوریل جاری لایحه ای را به تصویب رساند که هدف از آن ایجاد توازن مجدد در بودجه مالی پست از طریق تامین مالی میلیارد دلاری این نهاد برای ارائه پیشنهاد بازخرید و یا بازنشستگی پیش از موعد به کارمندان بود؛ چندین لایحه دیگر نیز در سنا مصوب شدند که بررسی آنها در مجلس نمایندگان همچنان ادامه دارد.

این معترضان اداره پست آمریکا بر این باورند که کاهش حجم پست های الکترونیکی و یا انتقاد از قراردادهای اتحادیه علت مشکلات مالی پست نیستند؛ استدلال آنها این است که کنگره می تواند با تامین دسترسی پست به میلیاردها دلاری که این اداره به صورت غیرضروری به عنوان مزایای درمانی و پزشکی و یا برای تامین صندوق های بازنشستگی پرداخت کرده است، مشکل مالی آن را حل کند.

یکی از رانندگان ۵۸ ساله کامیون اداره پست آمریکا دراین باره گفته است: راهپیمایی ها و تظاهرات دیگر تاثیری ندارند؛ زمان ایستادگی فرا رسیده است؛ اداره پست بخشی از قانون اساسی ماست.

در ادامه این خبر آمده است که کارمندان پستی می خواهند مانع تعطیلی برنامه ربزی شده فعالیت ۴۸ اداره فرآوری میل های پستی شوند که قرار است در ماه جولای سال جاری اجرایی شود؛ بر اساس این طرح پیشنهاد شده، ۲۲۹ اداره پستی یا ادغام و یا تعطیل خواهند شد و ۲۸ هزار فرصت شغلی نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی حذف خواهند شد.

خبرگزاری “رویترز” اعلام کرده است که معترضان آمریکایی می خواهند که کنگره این کشور شرط سال ۲۰۰۶ میلادی را که خواستار این شده است که اداره پست مبلغ مربوط به مزایای درمانی بازنشستگی را ۷۵ سال جلوتر پرداخت کند را حذف کند.

بر اساس این خبر، برگزاری اعتصاب غذاها و تظاهرات بیشتری در شهر “سیاتل”،‌ “شیکاگو” و “نیویورک” برنامه ریزی شده است.

اداره پست آمریکا مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۰ میلادی از دست داد و از زمان تاکنون نیز درصدد اجرای اقدامات کاهش هزینه ای مانند اخراج یا بازخرید کارمندان و یا تعطیلی اداره های خود بوده است.

گزارش ها نشان می دهند که بسیاری از گروه های فعال در جنبش تسخیر و همچنین شعبه های محلی اتحادیه های پست، از اقدام این کارمندان معترض پستی در برگزاری تظاهرات و اعتصاب غذا حمایت کرده اند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.