اعتصاب هشدار دهنده کارکنان امنیتی در پنج فرودگاه آلمان آغاز شد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمان، اعتصاب کنندگان هدف از این اقدام را که به صورت همزمان و سراسری در پنج شهر انجام شده است را هشدار اولیه به مسوولان و کارفرمایان و جلب توجه آنان به خواسته های خود از جمله ناکافی بودن حقوق و دستمزد دریافتی و همچنین شرایط سخت کاری عنوان کرده اند.

فرودگاه های فرانکفورت، دوسلدورف، هامبورگ، برمن و هانوفر آلمان، امروز درحالی شاهد اعتصاب کارکنان بخش امنیتی و حفاظت بودند که با نزدیک شدن به تعطیلات مدارس و آغاز سفرهای تابستانی خانواده ها، در روزهای آینده باید پذیرای سیل مسافران باشند.

صبح امروز و دقایقی پس از آغاز اعتصاب کارکنان امنیتی فرودگاه ها، صف های طویلی از مسافران که در مقابل گیت های پرواز منتظر انجام بازرسی های بدنی برای سوار شدن به هواپیما بودند،تشکیل شد و تاخیر در انجام کارها، تعداد زیادی از پروازهای صبح را با تاخیرهای چند ساعته مواجه کرد.

اعتصاب کارکنان بخش حفاظت فرودگاه های آلمان بعد از دو ساعت با تلاش مدیران فرودگاهی و کارفرمایان و دادن وعده بررسی مشکلات و تصمیم گیری، به طور موقت پایان یافت.

نماینده اتحادیه کارگران فرودگاهی اعلام کرد که این اعتصاب هشدار دهنده به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر کارگر فعال در این حوزه بوده و اگر توجهی نشود، اعتصاب اصلی در روزهای آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طی ماه های گذشته، آلمان شاهد اعتصاب و اعتراض کارکنان سایر بخش های فرودگاهی اعم از خدمات و امنیت پرواز و همچنین کارگران آلمانی در حوزه های خدمات شهری و شهرداری ها، پرستاران و همچنین کارکنان بخش های صنعتی و فولاد در اعتراض به وضعیت حقوقی و شرایط نامناسب شغلی بوده ایم.

مذاکرات کارفرمایان و نمایندگان اتحادیه کارگران که چندین نوبت درماه ها و هفته های گذشته انجام شده، ناکام مانده و نتیجه مورد انتظار را به همراه نداشته است.

براساس اعلام کارفرمایان، مذاکرات بعدی قرار است هفتم مرداد از سر گرفته شود.

در آلمان کارکنان شاغل در بخش های خدماتی یا نگهبانی، ماموران امنیتی و بازرسی که در اماکنی همچون فرودگاه، بانک و مراکزی که نیاز به ماموران امنیتی دارند،فعالیت می کنند، حقوق کافی دریافت نمی کنند.

در قانون کار آلمان، حداقل حقوق برای کارگران تعریف نشده و کارفرمایان با استفاده از این خلاء، الزامی از نظر تعیین مبلغ ندارند و در موارد بسیاری حقوق ناچیز پرداخت می کنند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۷۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.