اعتصاب پزشکان و کارکنان بخش حمل و نقل عمومی در یونان

۱۲ام بهمن ،

afp6-20.jpg

با اعتصاب پزشکان و کارکنان بخش‌های حمل و نقل عمومی در یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی امروز (پنجشنبه) قطارها، اتوبوس‌ها و کشتی‌ها در این کشور از حرکت ایستادند و تعداد بسیار کمی از کارکنان بیمارستان‌ها به سر کار خود رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر با افزایش نارضایتی‌های عمومی در یونان نسبت به کاهش هزینه‌ها و دستمزدها، این کشور شاهد افزایش اعتراضات و اعتصاب‌ها بوده است.

امروز سیستم حمل و نقل عمومی در شهر آنتن با اختلال روبرو شد و رانندگان اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها دست به اعتصاب زدند.

کادر پزشکی و دیگر کارکنان پزشکی در این کشور نسبت به آنچه که تدابیر ریاضت آمیز خطرناک عنوان کردند دست به اعتصاب زدند.

آنها اظهار داشتند که این تدابیر سبب کمبود تجهیزات و نیرو در نظام سلامت و بهداشت یونان خواهد شد.

همچنین اتحادیه اصلی بخش دولتی یونان به نام اتحادیه ADEDY در همبستگی با کارکنان اعتصاب‌کننده نظام بهداشت یونان، خواهان اعتصاب شد.

دبیرکل این اتحادیه اظهار داشت: مقامات یونان اقدام به بستن بیمارستان‌ها کرده و در بیمارستان‌ها تعداد پزشکان و تجهیزات پزشکی را کاهش می‌دهند.

وی افزود: اکنون کمبود شدیدی در زمینه پزشک و دیگر تجهیزات پزشکی وجود دارد ما از دولت می‌خواهیم تا جلوی سقوط نظام بهداشت عمومی را بگیرد.

همچنین در اعتراض جداگانه دیگری حدود هزار تن از حامیان یک گروه کمونیستی به نام PAME در مقابل دادگاهی در شهر آتن تجمع کردند تا همبستگی خود را با فعالانی که به سبب حمله به دفتر وزارت کار در روز چهارشنبه دستگیر شدند نشان بدهند.

این در حالی است که اوایل ماه جاری میلادی اعتصاب ۹ روزه کارکنان مترو در یونان منجر به مناقشه با دولت آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان شده و حمل و نقل در پایتخت این کشور فلج شد.

این اعتصاب پس از آن پایان یافت که دولت به قانون شرایط اضطراری توسل جسته و تهدید به دستگیری کارکنان کرد.

نخست‌وزیر یونان با اعتصاب‌کنندگان در این کشور برخورد شدید کرده تا به اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول نشان دهد در اجرای اصلاحات مربوط به ریاضت اقتصادی مصمم است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.