اعتصاب کارکنان راه‌آهن در پرتغال

۵ م دیماه ،

اعتصاب رانندگان لوکوموتیو در پرتغال سبب شد برنامه حرکت قطارها در مسیرهای طولانی در این کشور لغو شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، این اعتصاب سبب ایجاد اختلالاتی در حمل و نقل ریلی در شهرهای لیسبون و پورتو و نیز قطارهای داخل شهری و متروهای پرتغال شد.

اعضای اتحادیه کارکنان حمل‌و‌نقل از همه کارکنان این بخش دعوت کرده‌اند در اعتراض به حذف اضافه‌کاری مربوط به روزهای تعطیل اعتصاب کنند.

پرتغال در سال کنونی شاهد چندین اعتصاب سراسری در اعتراض به برنامه ریاضت اقتصادی دولت بوده است.

بحران بدهی‌ها اقتصاد پرتغال را دچار بدترین رکود از دهه ۷۰ میلادی کرده و میزان بیکاری را تا حدود ۱۶ درصد افزایش داده است.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز اقتصاد این کشور برای سومین سال متوالی در رکود باشد و میزان بیکاری ۰٫۶ درصد افزایش یابد.

پرتغال در سال جاری میلادی به سبب اعتصاب‌های متعدد دچار تشنج و آشوب شده و کارگران این کشور علیه اصلاحات شدید و برنامه‌های ریاضتی دولت دست به اعتراض زده‌اند.

دولت پرتغال برای به دست آوردن کمک‌های بین‌المللی برای جلوگیری از ورشکستگی با برنامه‌های ریاضت اقتصادی و اصلاحات شدید موافقت کرده است.

دولت پرتغال پس از آنکه درخصوص دریافت بسته‌ای به ارزش ۷۸ میلیارد یورو (۵ / ۱۰۱ میلیارد دلار) از اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا مذاکراتی انجام داد، سومین کشور اتحادیه اروپا شد که سال قبل از وام‌دهندگان بین‌المللی کمک دریافت کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.