اعتماد به قویدل، ضمانت حضورم در “رویای گنجشک ها” بود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تحلیلی سریال “رؤیای گنجشک ها” در شبکه دو؛ راما قویدل (کارگردان سریال “رؤیای گنجشک ها”) در این نشست اظهار داشت: محتوای کلی این اثر شامل مفاهیمی همچون مهربانی و دوستی بوده و در این مسیر، خرده قصه هایی نیز به وجود آمد.
وی ادامه داد: فیلمنامه اولیه این اثر، پتانسیل خوبی داشت اما فقط مختص بچه ها بود اما به تدریج فیلمنامه را کمی تعدیل کردیم که نتیجه آن، افزوده شدن شخصیت های بزرگتری به داستان بود که دغدغه همگی آن ها، بچه ها بوده است.
وی، همچنین ادامه داد: “رویای گنجشک ها” در باره بچه هایی است که به معنای واقعی، خانواده ندارند و به طور طبیعی، نمی توانند خیلی شاد باشند.
رضا جودی، (تهیه کننده سریال “رویای گنجشک ها”) در این مراسم تصریح کرد: شرایط جغرافیایی مکان تصویربرداری، شرایط سختی را به ما تحمیل کرد و به طور کلی این پروژه مسیر دشواری را طی کرد.
وی ادامه داد: سال ها به دنبال انجام دادن کاری برای یتیمان بودم زیرا تصور می کنم افراد این قشر، در جامعه امروز ما فراموش شده اند و امیدوارم “رویای گنجشک ها” تلنگری جهت یادآوری یتیمان به افراد جامعه باشد.
مریم جلالی، (مدیر گروه خانواده شبکه دو سیما) در این نشست اظهار داشت:‌ از هنگامی که رسالت خانواده بر دوش شبکه دو گذاشته شد، این شبکه تمامی تلاش خود را در جهت ارتقای این نهاد مقدس در قالب برنامه های نمایشی انجام داد.
جلالی افزود: “رؤیای گنجشک ها” تحقق رؤیای خانواده شبکه دو به شمار می رود چون هدف اصلی این شبکه، تحقق بخشیدن به بحث خانواده و کودک است.
وی ادامه داد:‌ تمامی تلاش گروه برنامه ساز این بوده که خانواده با توجه به تمام ریشه های عمیق فرهنگی خود، مورد بررسی قرار بگیرد.
کوروش تهامی، (بازیگر نقش “کوهیار” در سریال رؤیای گنجشک ها) در این مراسم گفت: یکی از تجربه های خیلی خوب من در بازیگری، سریال “رؤیای گنجشک ها” است.
وی افزود: در رابطه با ملاک انتخاب نقش هایم این نکته حائز اهمیت است که شاید برای من به عنوان یک بازیگر، ایفای نقش مثبت یا منفی تفاوت چندانی نداشته باشد.
تهامی ادامه داد: نکته مهم در رابطه با ایفای نقش مثبت و منفی این است که آن شخصیت ابعاد اصلی خود را باید حفظ کند یعنی نباید تصور شود که شخصیت منفی مورد نظر از بدون تولد ویژگی های منفی را به همراه داشته است.
سام درخشانی (بازیگر نقش “کیا” در سریال “رؤیای گنجشک ها”) در این مراسم تصریح کرد: وجود شبکه ای به نام کودک و خانواده برای رسانه ما بسیار لازم است.
این بازیگر در ادامه، تبیین کرد: پتانسل رفتارهای مختلفی در یک شخصیت وجود دارد و هنگامی که یک تیپ تبدیل به یک شخصیت می شود، در شرایط متفاوت، واکنش های مختلفی را از خود بروز می دهد.
وی گفت: متأسفانه، فانتزی مغز ما در دوران کودکی، کشته شده اما در حال حاضر کودکان مجال بسیاری برای بروز رفتارهای مختلف خود، در اختیار دارند.
درخشانی تصریح کرد: سریال “رؤیای گنجشک ها” نخستین تجربه ای بود که من بدون خواندن فیلمنامه و به دلیل اعتماد به راما قویدل و گروهش، قرارداد بستم.
مهسا کرامتی (بازیگر نقش “روجا” و بازنویس فیلمنامه “رویای گنجشک ها”) در این نشست تبیین کرد:‌ حدود ۹۰ درصد دیالوگ ها بازنویسی شد و حجم قابل توجهی از شخصیت ها به فیلمنامه اضافه شد.
کرامتی در ادامه اظهار داشت: در فیلمنامه بازنویسی شده شخصیت ها به میزان قابل ملاحظه ای، در رده های بالاتری از ادب قرار گرفتند.
پرویز مظاهری (دبیر انجمن روان پزشکان ایران) در این نشست گفت: “رویای گنجشک ها” روابط بین خانواده ها، بچه ها، زن و شوهرها و همکاران را به خوبی به تصویر کشید و سریالی لطیف است.
وی خاطرنشان کرد: تیتراژ پایانی این اثر، از کیفیت خوبی برخوردار است اما تیتراژ اول و موسیقی متن فضای غمگینی را به مخاطب انتقال می دهد که این نکته از ضعف های این سریال است.
گفتنی است، “رویای گنجشک ها” هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.