اعتماد کامل به سازندگان فیلم «یک خانواده محترم» کرده بودیم

۲۲م آذر ،

ضرغامی در کمیسیون فرهنگی اعلام کرد:

سینماپرس-گروه تلویزیون/سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رد محتوای فیلم «یک خانواده محترم» توسط عزت الله ضرغامی در کمیسیون متبوع خویش، از انتخاب پژمان‌فر به عنوان رابط کمیسیون با صداوسیما خبر داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از خانه ملت، سید علی طاهری دربارهٔ جلسه روز قبل (سه‌شنبه، ۲۱ آذر) کمیسیون فرهنگی گفت: در این جلسه ضرغامی حضور داشت تا توضیحاتی در مورد فیلم «یک خانواده محترم» به نمایندگان ارائه کند ولی ورود کمیسیون فراتر از یک فیلم خاص بود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما بحث کلی‌تری داشتیم که چرا فرایندی که منجر به تولید فیلم در صداوسیما می‌شود، دارای کنترل و نظارت نیست که شاهد رخداد چنین اتفاقاتی باشیم و این اشکال به صورت کلی مطرح شد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس دربارهٔ پاسخ ضرغامی، ‌بیان کرد: او قاطعانه فیلم مذکور را رد کرد و اشاره داشت ما به بعضی از نیروهایی که در فرایند فیلم موثر بودند، اعتماد کامل کردیم و متاسفانه چنین اتفاقی افتاد و پس از این، سخت‌گیری‌مان در بحث تولید فیلم‌ها بیشتر خواهد شد.

وی دربارهٔ نظر کمیسیون فرهنگی دربارهٔ برخورد قانونی با دست‌اندرکاران این فیلم، تصریح کرد: کمیسیون نظری در این باره نداشت و خود صداوسیما در این زمینه تصمیم‌گیرنده است؛ زیرا تشخیص ما این بود که عمدی در این قضایا دیده نشده ولی صداوسیما باید سخت‌گیری را در این قضایا بیشتر کند.

طاهری با اشاره به سوالات متعدد اعضای کمیسیون فرهنگی، گفت: با توجه به مفصل بودن بحث، تعدادی از سوالات کمیسیون باقی ماند و قرار شد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی از کارگروه رسانه و هنر، ارتباط بیشتری با مجموعه‌ها و فرایندهایی که در صداو سیما وجود دارد، داشته باشد.

وی با بیان اینکه «نصرالله پژمان‌فر» رییس کارگروه رسانه و هنر مسئولیت پیدا کرد با صداوسیما تعاملات بیشتری داشته باشند، ادامه داد: تعامل کمیسیونی با صداوسیما هم ادامه پیدا خواهد کرد و کارگروه تخصصی کمیسیون فرهنگی نیز در آینده با صداوسیما جلسات مشترکی خواهد داشت و این مباحث را در آنجا دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کمیسیون فرهنگی طرح اداره صداوسیما را در دستور کار دارد و بحث‌های که امروز مطرح شد،‌ در آن طرح دیده می‌شود تا سازوکار و نقایص آن به حداقل برسد.

گفتنی است طی روزهای اخیر جنجال ها و حواشی بسیاری برای ساخت فیلم «یک خانواده محترم» گریبان گیر مرکز سیما فیلم شده است و آخرین حواشی مربوط به استعفای حسین رحیم زاده مدیر گروه دفاع مقدس سیمافیلم است.

سیمافیلم زمانی در رابطه با «یک خانواده محترم» دچار مشکل شد که این فیلم، خردادماه امسال در جشنواره کن به نمایش درآمد و اعتراض‌هایی در باره مضمون ضد ایرانی آن شنیده شد. پس از آن بود که سیمافیلم به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان در این پروژه سینمایی اعلام کرد در تولید این فیلم سهمی نداشته تا محمد آفریده تهیه‌کننده «یک خانواده محترم» هم مجبور به پاسخ شود و اعلام کند قرارداد کتبی با سیمافیلم دارد و حاضر است آن را ارائه کند.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۰۶۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.