اعتیاد پدر و افسردگی فرزند، زن را خواهان طلاق کرد

2211.jpg

زنی در دادگاه گفت: اگر فرزندی نداشتم شاید می‌توانستم با اعتیاد همسرم کنار بیایم اما نمی‌توانم نظاره‌گر افسردگی پسرم به دلیل اعتیاد و رفتارهای پدرش باشم و به همین دلیل خواهان طلاق هستم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) زن جوانی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست جدایی از شوهرش را به قاضی دادگاه ارایه کرد. زن جوان که ۳۱ سال سن داشت دلیل درخواست جدایی از شوهرش را اعتیاد او بیان کرد و گفت: شوهرم به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد و اعتیادش به مواد مخدر باعث شده است فرزندمان دچار افسردگی شدید شود.

وی ادامه داد: زمانی که ۱۹ سال داشتم با شوهرم که اقوام دور مادرم هم بود ازدواج کردم. سال‌های اولیه زندگی‌مان را بدون مشکل سپری کردیم اما بعد از آشنایی شوهرم با یکی از همکاران سابقش روند زندگی ما تغییر کرد.

این زن جوان بیان کرد: همسرم در یک شرکت به عنوان حسابدار مشغول به کار بود و از لحاظ مالی مشلکی نداشتیم اما در همان شرکت با فردی که به دلیل اعتیاد اخراج شده بود رابطه‌اش قوی‌تر شد؛ به طوری که بعضی از شب‌ها مهمان منزل ما بود.

وی با بیان این‌که شوهرش فرد بسیار ساده‌ای است، خاطرنشان کرد: بعد از رفت و آمدهای زیاد دوست شوهرم، متوجه اعتیادش شدم و این موضوع را با شوهرم مطرح کردم اما او به من اطمینان داد که اعتیاد دوستش اخلالی در زندگی‌مان به وجود نخواهد آورد. حتی شوهرم چندین بار دوستش را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کرده بود تا بتواند به او کمکی کند، غافل از این‌که خودش در این منجلات فرو رفته بود.

زن جوان مدعی شد: حدود شش سال از اعتیاد همسرم می‌گذرد و من تنها با این امید به زندگی در کنار او ادامه دادم که آرامش سال‌های اولیه به زندگی‌مان بازگردد اما افسوس که شوهرم آن‌قدر گرفتار اعتیاد شده بود که سال‌های خوش زندگی‌مان را فراموش کرده است.

وی گفت: رفتارهای شوهرم در منزل بسیار خشن است. حتی پسرم را به دلیل گریه‌هایش کتک می‌زند و به دلیل همین رفتارهایش پسرم دچار افسردگی شده است و زمانی که پدرش به منزل می‌آید پشت تختش پنهان می‌شود تا به هر بهانه‌ای کتک نخورد.

این زن جوان اظهار کرد: اگر فرزندی نداشتم رفتارهای شوهرم ذره‌ای برایم اهمیت نداشت و شاید با او به زندگی ادامه می‌دادم اما نمی‌توانم اشک‌های پسر چهار ساله‌ام را موقع کتک خوردن از پدرش ببینم.

وی در پایان گفت: خواهان جدایی از شوهرم هستم و در ازای گرفتن حضانت پسرم مهریه ۲۰۰ سکه‌ای خود را خواهم بخشید.

به گزارش ایسنا، قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهاران زن جوان به دلیل عدم حضور مرد در دادگاه حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.