اعتیاد iبه شیشه اشخاص را دچار بدبینی و سوظن می کند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است
ممتاز نیوز : یک متخصص داروشناسی بالینی در حاشیه همایش دارو و درمان بیماری های تنفسی و پوستی که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره iبه اثرات مخرب مصرف ماده مخدر شیشه گفت: این نوع از مواد مخدر iبه سبب وجود ماده محرک آمفتامین ها اثرات توهم زا برای فرد معتاد ایجاد می کند و دید فرد نسبت iبه واقعیت های موجود تغییر می دهد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت iبهداشت ؛ دکتر حاج ملکی، بدبینی، سوظن و آسیب رساندن iبه اطرافیان را از جمله آسیب های مصرف ماده مخدر شیشه برشمرد و اظهار داشت: معتادین iبه مصرف شیشه iبه سبب فشار خون بالا اغلب دچار سکته و خونریزی های مغزی و عوارض قلبی و مرگهای ناگهانی می شوند.

وی افسردگی شدید و انحرافات اجتماعی را از دیگر آسیب های مصرف ماده مخدر شیشه عنوان کرد و گفت: اشخاص معتاد iبه شیشه برای تامین مواد مورد نیاز خود دست iبه هرگونه عمل ناهنجار می زنند و گاه آسیب های جدی iبه خود واجتماع وارد می کنند.

این متخصص داروشناسی بالینی سنین نوجوانی و جوانی تا حدود ۳۵ سالگی را شایع ترین سن اعتیاد iبه ماده مخدر شیشه و مشتقات آن معرفی کرد و افزود: در این سن که فرد باید بیشترین iبهره برداری را از نیروی مغزی خود داشته باشد نمی تواند از این نیرو در جهت رسیدن iبه موفقیت استفاده کند.

دکتر حاج ملکی با اشاره iبه اینکه مصرف شیشه سبب تخریب سلولهای مغزی می گردد، خاطرنشان کرد: iبه سبب آسیب های شدید ناشی از مصرف این مواد کنترل وبازپروری این اشخاص نیز بسیار سخت و پرهزینه است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.