اعدام شیخ نمر به بحرانی برای عربستان تبدیل خواهد شد/سازمان‌های بین‌المللی واکنش نشان دهند

۸فروردین ۱۳،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران‌، علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در خصوص خبر درخواست دادستان کشور عربستان از دولت این کشور برای اعدام “شیخ نمر” عالم بزرگ شیعی، گفت: خبر تاسف بار درخواست حکم اعدام برای “آیت‌الله شیخ نمر” توسط دادستان این کشور می‌تواند برای عربستان به یک بحران تبدیل شود .

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: چنین تصمیمی بدون تردید با مخالفت گسترده صدها میلیون شیعه جهان و به خصوص علما و مراجع تقلید جهان اسلام مواجه می‌شود و این امر بی‌سابقه پیش از هر جای دیگری در داخل عربستان و برای این کشور بحران آفرینی خواهد نمود.

بروجردی در این خصوص ادامه داد: بعید است چنین نظری و تصمیم بی مبنایی به مرحله عمل برسد و دولت عربستان هم نسبت به چنین پیشنهادی که توسط دادستان این کشور ارائه شده است، قطعا تدبیر لازم را در جهت عملی نشدن اتخاذ خواهد نمود.

وی با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در خصوص این درخواست اعدام تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی به طور معمول در برخورد با مسائل، سیاسی عمل می‌کنند و بدون توجه به معیارهای انسانی و به خصوص در مورد شخصیت‌های برجسته علمی و دینی دنیای اسلام ، بر رفتار آنها سیاست دوگانه‌ای حاکم است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم‌چنین تصریح کرد: این موضوع که شخصیتی در این سطح از مراتب دینی و علمی با چنین اتهامی مواجه شده است، باید برای جامعه جهانی نیز حساس باشد و عکس‌العمل لازم به این تصمیم نشان داده شود.

لازم به ذکر است: دادستان کشور عربستان به تازگی “شیخ نمر” را به کمک به تروریست‌ها و تحریک برای ایجاد آشوب متهم کرده و خواستار اعدام این روحانی شیعی شده است.

شیخ نمر، در هشتم جولای سال ۲۰۱۲، زمانی که در راه بازگشت به خانه‌اش واقع در منطقه قطیف در استان شرقی در عربستان سعودی بود، توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفته، مجروح و بازداشت شد.این روحانی شیعه، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی بود که به جرم اعتراض علیه رژیم سعودی بازداشت شده بودند. وی همچنین خواستار آزادی هم زندانیان عقیدتی و وجدانی شده بود. بازداشت او، اعتراضاتی را در استان شرقی برانگیخت.

منبع: مجلس نیوز

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.