اعدام و زندان مجازات ۲ برادر به جرم قتل شوهر خواهر

دو پسر جوان که پس از طلاق خواهرشان، نقشه قتل داماد سابق خود را طراحی و اجرا کرده بودند، با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به اعدام و زندان محکوم شدند.
ابوذر و اسماعیل متهم اند ۱۵ شهریور ۸۹ داماد سابق خود به نام هادی را با ضربه کارد در شهر ری به قتل رساندند. دو متهم ۱۳ روز بعد از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در شهر گرگان شناسایی و دستگیر شدند.

جلسه محاکمه متهمان در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد. در ابتدای جلسه شفیعی، نماینده دادستان تهران به تشریح کیفرخواست پرونده پرداخت. سپس اولیای دم مقتول خواستار مجازات عاملان قتل پسرشان شدند. رئیس دادگاه سپس اتهام قتل عمد را به ابوذر تفهیم کرد که متهم ۲۹ ساله در دفاع از خود گفت: شب قبل از حادثه برای تعمیر ماشینم به همراه برادر خود از گرگان به تهران آمدیم، اما مرد تعمیرکار مدعی شد به خاطر اینکه سرش شلوغ است یک هفته باید صبر کنیم. چند وقت قبل نیز مقتول بدون اینکه به خانواده ما اطلاع دهد خواهرمان را طلاق داده و حضانت تنها فرزندشان را برعهده گرفته بود. تصمیم گرفتم برای صحبت با او به سراغش روم. حدود ساعت ۵ بعد از ظهر هادی را در مسیر خانه اش دیدم و وقتی از او درباره طلاق خواهرم سئوال کردم به من ناسزا گفت. من هم چاقویی که همراه داشتم را به سوی او گرفتم که در بدنش فرو رفت.
قاضی عبداللهی سپس با تفهیم اتهام معاونت در قتل به اسماعیل از او خواست به دفاع از خود بپردازد که پسر ۲۵ ساله پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: زمان حادثه برادرم از ماشین پیاده شد و سراغ مقتول رفت. ۲-۳ دقیقه بعد نیز هراسان برگشت و از من خواست سریع فرار کنم. مقتول نیز چند قدمی را به دنبال ماشین ما دوید و ضربه ای به آن زد. وقتی رد خون را بر روی ماشین دیدم تازه متوجه ماجرا شدم. پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکیل مدافع شان، قاضی عبداللهی ختم رسیدگی به این پرونده را صادر کرد و برای صدور حکم با ۴ قاضی مستشار دادگاه وارد شور شده و ابوذر را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. اسماعیل نیز به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شد.

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.