اعدام گروگان های ایرانی تا ۴۸ ساعت دیگر

نیروهای گروهک تروریستی موسوم به “ارتش آزاد سوریه” که مسئولیت ربودن ایرانیان زائر را برعهده گرفته اند، با انتشار کیلیپی ویدئویی، از احتمال اعدام آنان تا ۴۸ ساعت دیگر خبر دادند.

شیعه آنلاین: نیروهای گروهک تروریستی موسوم به “ارتش آزاد سوریه” که مسئولیت ربودن ایرانیان زائر را برعهده گرفته اند، با انتشار کیلیپی ویدئویی، از احتمال اعدام آنان تا ۴۸ ساعت دیگر خبر دادند.

در کیلیپ ویدئویی که توسط شبکه خبری “العربیه” که از سوی رژیم آل سعود حمایت پشتیبانی می شود، پخش شد، یکی از فرماندهان “ارتش آزاد سوریه” با خواندن بیانیه ای، تهدید کرد که اگر تا ۴۸ ساعت دیگر، درخواست های مطرح شده از سوی حکومت «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه استجابت نشود، همه زائران ایرانی ربوده شده اعدام خواهند شد.

وی این درخواست های را چنین خلاصه کرد: اولا آزاد شدن فوری همه اسرای “ارتش آزاد سوریه” که توسط حکومت سوریه به اسارت گرفته شده اند. دوما توقف کامل و فوری حملات ارتش حکومت سوریه به مخالفان. سوما عقب نشینی ارتش سوریه از شهرهای شمالی به ویژه حلب و حمص و غیره.

گفتنی است این زائران ایرانی ۱۴ مرداد گذشته در منطقه زینبیه در حومه “دمشق” پایتخت سوریه، ربوده شدند. پس از ربوده شدن آنان، مخالفان حکومت سوریه با انتشار کیلیپی ادعا کردند که این افراد، نیروهای سپاه پاسداران هستند که در کنار نیروهای ارتش سوریه به مبارزه با مخالفان می پردازند اما مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران این ادعا را تکذیب کردند.

چند روز بعد، «علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد که تنها تعدادی از این زائران ربوده شده، از اعضای سابق و بازنشسته سپاه پاسداران بوده اند اما همگی برای زیارت به سوریه سفر کرده بودند.

ناگفته نماند، سه تن از این زائران مجموع آنان به ۴۷ تن می رسید، بر اثر درگیری میان نیروهای ارتش سوریه با مخالفان، به شهادت رسیدند.

قابل ذکر است انتشار کیلیپ تهدید به اعدام زائران ایرانیان ربوده شده توسط “ارتش آزاد سوریه” در حالی انجام شده که طی دو روز گذشته تنش میان سوریه و ترکیه در نقاط مرزی دو کشور به شدت افزایش یافته و هر لحظه احتمال وقوع جنگ میان طرفین وجود دارد.

به نظر می رسد انتشار این کیلیپ با هدف ایجاد فشار علیه حکومت سوریه و نیز جمهوری اسلامی ایران بوده باشد تا در صورت وقوع هرگونه جنگ میان ترکیه و سوریه، ایران هیچ کمکی به طرف سوری نکند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.