اعراب باید رژیم صهیونیستی را مجبور سازند به تعهداتش پایبند باشد

کارشناس الوطن نوشت : کشورهای عربی ، سازمان ملل و کسانیکه حق فلسطین را تائید می‌کنند باید رژیم صهیونیست را مجبور کنند به تعهدات بین المللی امضا شده به خصوص توافقنامه اوسلو پایبند باشد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این روزنامه چاپ عربستان در نسخه اینترنتی امروز خود در مقاله ای به قلم صبحی زعیتر نوشت : سپتامبر آینده نقطه عطفی برای مردم فلسطین خواهد بود. سران فلسطین تصمیم قطعی گرفته اند که برای اینکه کشور غیر عضو در سازمان ملل شوند به آنجا بروند ‌آن هم بعد از اینکه وتوی آمریکا در شورای امنیت آنها را خسته کرده بود.

این گام هرچند برای فلسطین و آرمان آن مثبت خواهد بود اما اگر پاتک آمریکا و اسراییل را مد نظر قرار دهیم می بینیم که موانع بزرگی سرراهش قرار خواهد داشت. در مقابل صد و سی و دو رأیی که به پیوستن فلسطین به سازمان ملل رأی خواهند داد، فشارهای آمریکا و اسراییل قرار دارد که اجازه نمی‌داد این آرا پیامدی مثبت برای فلسطینی ها داشته باشد. این دو هر گامی را که به فلسطینی ها اجازه می‌دهد در سازمانهای وابسته به سازمان ملل ایفای نقش کنند، ناکام خواهند گذاشت. به همین سبب کشورهای عربی سازمان ملل و کسانیکه حق فلسطین را تایید می‌کنند باید اسراییل را مجبور کنند که به تعهدات و پیمان های بین المللی امضا شده به خصوص توافقنامه اوسلو پایبند باشد.

در پایان این مقاله آمده است: تجربه کشورهای عربی با سازمان ملل بسیاری اوقات امیدوار کننده نبود. سازمان ملل یک بار صهیونیسم را نوعی نژاد پرستی دانست اما بعد از مدتی این رأی را نقض کرد. محکومیتهای بین المللی برضد اسراییل نیز هیچ گاه عملی نشد و حتی قطعنامه های شورای امنیت هم فقط بر روی کاغذ نوشته شد اما امیدواریم گام سپتامبر موفق شود و زمینه ساز دوره جدید فلسطین باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.