اعراضی همیشگی پیشمرگان به اعضای فرمالیته مخفی

تعداد ۳۳ نفر نیز به ظاهر بعنوان تشکیلات مخفی داخل کشور! شرکت کردند که از این تعداد ۴ نفر زن هستند! این ۳۳ نفر با سر و صورت پوشیده در کنگره حضور داشتند، معلوم نیست واقعا تشکیلات مخفی هستند یا خیر؟!

بولتن نیوز: پانزدهمین کنگره کومله علیزاده، روز جمعه در شمال عراق و در اردوگاه زرگویز آغاز و تا به امروز ادامه داشته است. این کنگره روز جمعه گذشته با حضور اعضای کمیته مرکزی سابق کومله و حزب کمونیست ایران، تشکیلات مخفی، کادرها،پیشمرگان و نمایندگان اعضاء افتتاح شد.

به گزارش بولتن نیوز، در افتتاحیه پس از نام نویسی از نامزدهای عضویت در هیأت رئیسه، ۳ نفر به عنوان اعضای هیات رئیسه در داخل و یک نفر در اروپا انتخاب شدند. حسن رحمان پناه، سروه ناصری (همسر سید ابراهیم علیزاده) و احمد خورشیدی سه عضو هیات رئیسه داخلی و و مظفر پاک سرشت نیز بعنوان رئیس کنگره در خارج کشور برگزیده شدند.

پیشمرگان و کادرهای کومله معتقدند اعضای تشکیلات مخفی، که در مورد ماهیت و موجودیت این افراد نیز ابهام هست! نباید حق رای داشته باشند. به باور آنها، اعضای تشکیلات مخفی هیچ شناختی از کمیته مرکزی و عملکرد کمیته مرکزی در اردوگاه و حتی خارج کشور ندارند و باید حضور مستمر داشته و تا زمان برگزاری انتخابات جدید، کنگره را ترک نکنند.

این مخالفین عبارتند از: شهرام امانتی، ارسطو گله داری، کامران دباغیان، سیروان پرتونوری، محمد نبوی، توفیق عباسی و تعداد بیشمار دیگری از اعضاء و پیشمرگان کومله.

تشکیلات مخفی کومله، از انجا که در داخل کشور حضور دارند هیچ اطلاعی از اوضاع اردوگاه نداشته و غلام حلقه به گوش رهبر هستند. آنها به فردی که مورد توجه رهبر کومله باشد، بعنوان کمیته مرکزی رای می دهند و این امر همیشه با مخالفت پیشمرگان روبرو بوده است.

تعداد ۱۷۰ نفر از شمال عراق و اروپا در این کنگره حضور پیدا کردند که از این تعداد ۹۹ نفر حق رای دارند. اما شواهد و قرائن موجود حاکی از آنست که بیشتر از ۳ نفر نتوانسته اند بطور حضوری از داخل کشور به شمال عراق رفته و در کنگره شرکت داشته باشند.

تعداد ۳۳ نفر نیز به ظاهر بعنوان تشکیلات مخفی داخل کشور! شرکت کردند که از این تعداد ۴ نفر زن هستند! این ۳۳ نفر با سر و صورت پوشیده در کنگره حضور داشتند، معلوم نیست واقعا تشکیلات مخفی هستند یا خیر؟!

در دوازدهمین کنگره کومله، خالد وکیلی، یکی از پیشمرگان واحد آماده کومله، دست به افشاگری جنجالی در خصوص پشت پرده حضور اعضای تشکیلات مخفی سروصورت پوشیده در کنگره زد. همین امر موجب شد کنگره ۱۲ با چالش بزرگی روبرو شود.

خالد فاش کرده بود که رهبری کومله، سید ابراهیم علیزاده و تنی چند از اعضای کمیته مرکزی از وی و تعدادی دیگر خواسته بودند تا سروصورت خود را بپوشانند و در کنگره خود را بعنوان تشکیلات مخفی جا بزنند تا افکار عمومی را فریب دهند و تعداد تشکیلات مخفی را زیاد نشان دهند. این افشاگری باعث اخراج این پیشمرگ کومله شد.

همین مسئله روز گذشته نیز اتفاق افتاد و تعدادی از پیشمرگان کومله با شک و تردید به این تعداد نفرات بی سابقه از تشکیلات مخفی که توانسته اند در کنگره حضور داشته باشند نگاه می کنند. مسئله ای که در تاریخ کومله بی سابقه است و محال که این تعداد با توجه به کنترل شدید مرزها از سوی رژیم توانسته باشند به اردوگاه بیایند.

در روز سوم کنگره، ابراهیم علیزاده، رهبر کومله سرفصل های گزارش سیاسی تشکیلاتی کمیته مرکزی کومله به کنگره ۱۵ را قرائت کرد. این گزارش ۴۵ صفحه می باشد و به شکل زیر ارائه شد:

تداوم بحران سرمایه داری و پیامدهای آن – نگاهی به پیامدهای بحران سرمایه داری طبقه کارگر به مقابله بر می خیزد – درس ها و تجارب مبارزات کارگری – جنبش اشغال وال استریت – جمعبندی از درس ها و تجارب تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا – اوضاع در کشور سوریه – اوضاع در کشور عراق – اوضاع سیاسی و اقتصادی ایران – اوضاع سیاسی کردستان – موقعیت و جایگاه کومله – برنامه کومله برای حاکمیت مردم در کردستان – سیاست ما (کومله) در مورد همکاری با احزاب سیاسی در کردستان و…(توضیح اینکه این گزارش ۴۵ صفحه ای پس از پایان کنگره و اختتامیه، منتشر خواهد شد).

در بخش مربوط به گزارش تشکیلاتی و داخلی مسائل امنیتی،اوضاع داخلی اردوگاه،گزارش کار سالیانه ارگان ها و واحدهای تشکیلاتی،مسئله امنیت اردوگاه و ضعف ها و کم کاری های تعدادی از ارگانهای شاخص تشکیلات خصوصا ارگان پزشکی و تلویزیون کومله و عملکرد ضعیف تعدادی از اعضای کمیته مرکزی کومله در دو سال گذشته،مطرح شد و گزارش کامل این بخش که گزارش تشکیلاتی نام دارد نیز توسط رهبری کومله قرائت شد.

از موارد حاشیه ای کنگره جاری می توان به ظهور تفکرات جدیدی در بین اعضاء اشاره کرد.اعضای اروپا بطور کامل مخالف اعضای ناسیونالیست کومله در اردوگاه بودند و این امر به خوبی در بحث های مطرح شده و سخنرانی های ارائه شده نمود پیدا کرد و برخی از نقطه نظرات اعضاء نشان دهنده این مسئله و وجود چنین تفکراتی در کنگره ۱۵ کومله بود.

اعضای اروپا اعتقاد دارند که اعضاء و پیشمرگان اردوگاه نشین کومله، ناسیونالیست هستند و اینکه میدان را به حزب دمکرات کردستان ایران داده اند و بحث هایی از این قبیل که سید ابراهیم علیزاده رهبر کومله و دیگران را به این مسئله متهم کرده اند.

حمایت از حکومت اقلیم کردستان عراق، مخالفت با تظاهرات های مردمی سال گذشته در اقلیم کردستان و همسویی و هم نظری و حمایت از حکومت اقلیم در مقابل مردم کردستان عراق،مخالفت با اعتراضات مردمی بر علیه فساد حکومتی و دولتی در حکومت اقلیم کردستان و دیگر مواردی از این قبیل موارد مورد اتهامی علیزاده و طرفداران وی محسوب می شود.

فرشید شکری بعنوان نماینده مخالفان خودش را مطرح کرده و گفته که ناسیونالیزم موجود را باید در کومله از بین برده و از ریشه دربیاوریم.این بحث و بررسی ها تا بعد از ظهر و تا آخرین لحظات ادامه پیدا کرد.در نیمه وقت دوم کنگره،سید ابراهیم علیزاده در رابطه با ارتباطات کومله خودش با احزاب،گروهها و سازمانهای سیاسی کردستان گفته که با کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران(کومله مهتدی) هیچ رابطه و نشستی نداشته و نداریم،ما به جزء مسائل امنیتی مثل این مورد که مثلا اگر فردی وارد کومله ما بشود،با جماعت زحمتکشان(منظور کومله مهتدی است) نشست برگزار می کنیم و مطالب را منعکس می کنیم مطالبی مثل این که مثلا آن فردی که نزد شما و ما آمده،آدم بدی است و مسئله امنیتی دارد.

همچنین هیچ نشست و ارتباطی نیز با جماعت عمر،فراکسیون و عبدالله کهنه پوشی(منظور کومله عمر ایلخانی زاده،فراکسیون سوسیالیستی – کومله و کومله – حزب سوسیال دمکرات کردستان است) نداشته ایم و تنها در رابطه با تعمیر قبرستان شوانه با آنها نشست داشته ایم. همچنین یک سری نشست و ارتباط هم با حزب دمکرات کردستان ایران داشته ایم که در مقاطع مختلف بوده،منتهی به سرانجام کامل نرسیده است. جماعت مخالف این بحث های علیزاده با عصبانیت و تندی بحث ها و صحبتهای سید ابراهیم علیزاده را قطع کرده و گفتند که نباید با حزب دمکرات کردستان ایران ارتباط و نشست داشته باشیم،چرا که آنها پیشمرگان زیادی از کومله را کشته و شهید کرده اند و با ما چند سال جنگ کردند.

جماعت مخالف علیزاده که گرایشات زیاد و حداکثری به احزاب کمونیست کارگری ایران دارند می گویند اگر با حزب دمکرات کردستان ایران ارتباط بگیریم و نشست داشته باشیم،ناسیونالیست می شویم و این برای کومله خوب نیست و مقبولیت ندارد و نمی آورد.تعداد دیگری از مخالفین سید ابراهیم علیزاده و رهبری کنونی،اعتقاد دارند که کومله در دوره ۲ ساله گذشته،فعال نبوده و عملکرد ضعیفی داشته است.همچنین مخالفین بر این باورند که با این همه کارگر و با این همه مسائل و رویدادهایی که در پیش روی بوده،تشکیلات مخفی کومله،فعال نبوده است.بطور کل بحث های جماعتی که در کنگره بودند،نشان می دهد که کومله دو سر شده و عملا بسمت دو جبهه ای رفته است و در حال خالی کردن زیر پای همدیگر هستند.

بحث ها،گفتگوها و انتقادهای شدید و بی سابقه در تاریخ کومله و در این کنگره(کنگره۱۵) نشان می دهد که هیچکس،هیچکسی را قبول ندارد. در موقعیکه سید ابراهیم علیزاده دبیر اول کومله،با سوالهای متفاوتی مواجه شده بود،عصبانی شد و گفت: من جواب هیچکدام از سوالها و مباحث شما را نمی دهم!.شماها با برنامه ریزی مباحث خود را از قبل تعیین کرده اید و می خواهید رهبری کنونی(منظور خودش است) را به چالش کشیده و به زیر بکشید.منتقدین و سخنرانان: سیروان پرتونوری،شهرام امانتی،کاوه الیاسی،عرفان تارین،حامد سعیدی،عیسی جمشیدی،فرشید شکری،یوسف علیپور،سعید امانی،جمال بزرگ پور،روناک آشناگر،جلال محمد نژاد،هیوا عبدی و محمد کمالی بودند.هر نفر ۶ دقیقه وقت سخنرانی داشت.

فضای کنگره بسته بود و حالت دیکتاتوری در جلسه کنگره برقرار بود و کسی نمی توانست بیشتر از وقت تعیین شده صحبت کند و خصوصا صحبتهای منتقدین بوسیله قطع میکروفرون،ناتمام می ماند. جماعت موافق علیزاده که بیشترشان در اردوگاه و کردستان عراق هستند در حال اعتراض به مخالفین و منتقدین سیاستها و برنامه های رهبری و کمیته مرکزی هستند و آنها را مورد آماج توهین ها و بی حرمتی های بی سابقه قرار می دهند.این افراد همچنین اعلام کرده اند که ما از اروپا کمیته مرکزی نمی خواهیم! و خودمان از بین خودمان کمیته مرکزی را انتخاب می کنیم! همچنین بخش دیگر کنگره اختصاص داشت به انتشار اخبار لحظه به لحظه و مستقیم از کنگره از طریق بولتن نیوز که این مسئله باعث شد تدابیر امنیتی بیشتری برقرار شود و نگهبانان نیز افزایش پیدا کنند.
با بولتن نیوز در روزهای بعد با بخش دیگری از خبرهای لحظه به لحظه از پانزدهمین کنگره کومله علیزاده همراه باشید و از نقطه نظرات،انتقادات و پیشنهادات خود مدیریت را باخبر کنید.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.