اعزام اولین تیم راه انداز بیمارستان‌های حجاج در ایام تمتع

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام اولین تیم راه‌انداز بیمارستان‌های وابسته در عربستان خبر داد.

سیدعلی ریاض در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعزام اولین تیم راه اندازی بیمارستانها در ایام حج تمتع گفت: با توجه به اعزام زائرین تمتع ۹۲ که از ۲۳ شهریور سال جاری آغاز خواهد شد، اولین تیم راه‌انداز بیمارستان‌های این مرکز در شهر مدینه، امشب ۱۸ شهریور عازم مدینه منوره می‌شود.

ریاض افزود: این اقدام در راستای مأموریت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر که همان ارائه خدمات سلامت به حجاج بیت الله الحرام است، صورت خواهد گرفت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عربستان در مجلس هفتم تصریح کرد: برای تحقق این مهم، هماهنگی‌های لازم از حداقل شش ماه قبل و برنامه‌ریزی‌های لازم از تمتع سال قبل تاکنون انجام شده است تا روند خدمت رسانی در سطح دوم به زائرین میهن اسلامی در سرزمین وحی با خللی مواجه نشود.

به گفته ریاض سطح اول این خدمات توسط پزشکان حج تمتع که قرار است امسال ۲۸۰ پزشک به مدینه و مکه اعزام گردند، عهده دار خدمات به زائرین در هتل‌ها خواهند بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تمتع ۹۲ چه تعداد پزشک و پیراپزشک به زائران خدمت مورد نیاز را ارائه خواهند کرد، گفت: علاوه بر ۲۸۰ پزشک مجموعه که در مطب‌های راه اندازی شده در هتل‌ها خدمات ارائه خواهند کرد، ۲۳۰ نفر از پرسنل تخصصی و فوق تخصصی، امدادی و پیراپزشکی در بیمارستان‌های مدینه، مکه،  منا، عرفات و پایگاه های مربوطه ارائه خدمات تخصصی سلامت خواهند نمود.

ریاض ادامه داد: از تعداد پرسنل مذکور، ۶۵ نفر را متخصصین پزشکی شامل می‌شوند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.