اعزام تیمی از کاخ‌سفید برای ممانعت از فروپاشی درونی عربستان

درپی انتشار خبر خروج پادشاه سعودی از عربستان:

هفته نامه فلسطینی المنار نوشت: یک کادر آمریکایی ویژه که از زمان مرگ سلطان بن عبدالعزیز در ریاض مستقر است، بین این جناح ها رایزنی و مذاکره می کند. البته این کادر آمریکایی از زمان مرگ نایف بن عبدالعزیز ماموریتش سخت تر شده است چراکه اختلافات بین شاهزادگان سعودی افزایش یافته و به همین علت تدابیر امنیتی در عربستان از ترس فروپاشی رژیم حاکم شدت یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه ۵۹۸، پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز و تشدید اختلافات بین خاندان آل سعود بر سر ولیعهدی پادشاه عربستان، نگرانی مقامات ایالات متحده و غربی ها از امکان فروپاشی درونی آل سعود بیشتر شد.

به همین منظور پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز، کاخ سفید با اعزام تیمی از کارشناسان و خبرگان سیاسی خود به عربستان سعودی تمامی تلاش خود را برای برطرف نمودن اختلافات دورن خاندان آل سعود به کار گرفت.

با انتشار خبر خروج عبدالله به عبدالعزیز به خارج از این کشور توسط منابع خبری عربستان سعودی موج تازه ای از اختلافات و رایزنی های پشت پرده شش جناح حاکم در خاندان آل سعود را برای در دست گرفتن قدرت را به راه انداخته است.

هفته نامه فلسطینی المنار در اینباره نوشت: یک منبع عربی نزدیک به گارد قدیم حفاظت در عربستان اعلام کرد؛ قرار است طی روزهای آتی در سطح مقامات نظامی و سیاسی این کشور تغییرات گسترده ای رخ دهد و این در حالی است که اختلافات و رقابت های فراوانی بین شاهزادگان برای رسیدن به پست های دولتی وجود دارد.

این منبع خاطر نشان کرد: پادشاه عربستان دستور تعیین وزیر خارجه جدید را برای جانشینی “سعود الفیصل” که از بیماری جسمانی در رنج و مشقت است، صادر می کند.

منبع آگاه مذکور افزود: همچنین در جریان این تغییرات اساسی و مهم در دستگاه آل سعود، به زودی شماری از افسران ارتش و دستگاه های امنیتی بازنشست می شوند و شماری دیگر برای برعهده گرفتن مسئولیت های امنیتی و نظامی تعیین می شوند.

این در حالی است که آل سعود از وضعیت امنیتی عربستان با توجه به بروز انقلاب مردمی و اعتراض گسترده آنان بسیار نگران است.

این منبع نزدیک به تیم قدیمی گارد حفاظت عربستان افزود: خاندان آل سعود از مرگ ناگهانی “عبدالله بن عبدالعزیز” که بعد از به پایان رسیدن نشست کنفرانس اسلامی در مکه مکرمه تاکنون تحت نظر تیم پزشکان سویسی و آلمانی قرار دارد، بسیار نگران و مضطرب هستند.

در ادامه منبع مذکور تاکید کرد که یک کادر آمریکایی ویژه که از زمان مرگ سلطان بن عبدالعزیز در ریاض مستقر است، بین این جناح ها رایزنی و مذاکره می کند. البته این کادر آمریکایی از زمان مرگ نایف بن عبدالعزیز ماموریتش سخت تر شده است چراکه اختلافات بین شاهزادگان سعودی افزایش یافته و به همین علت تدابیر امنیتی در عربستان از ترس فروپاشی رژیم حاکم شدت یافته است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.