اعزام تیم ملی با مشکلات مالی!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

تیم ملى فوتسال ایران در حالى امروز عـازم مسابقات جام جهانى مى‌شود که مشکلات مالى فراوانى گریبانگیر این تیم است.‌ ‌

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، تیم ملى فوتسال ایران صبح امروز عازم تایلند مى شود تا در هفتمین دوره مسابقات جام جهانى شرکت کند. مسابقاتى که از سال ۱۹۸۹ زیر نظر فیفا آغازشد و iبه عنوان معتبرترین رقابت‌ها در فوتسال محسوب مى‌شود و همه کشورها براى رسیدن iبه آن تلاش مى‌کنند، درست همانند فوتبال.‌ ‌فوتبال و فوتسال زیر نظر یک فدراسیون می باشند اما براى یکى با سرمربى سرشناس خارجى قرارداد امضا مى‌کنند و براى هر بردى پاداش در نظر مى‌گیرند تا بازیکنان انگیزه لازم را پیدا نمایند و iبهترین عملکرد خود را iبه نمایش بگذارند، ولى دردیگرى هیچ خبرى از این مسایل نمی باش.

تیم ملى فوتسال در ۵ دوره از ۶ دوره قبل حضور یافته و یکى از تیم‌هاى قدرتمند در جهان و پرافتخارترین تیم قاره کهن iبه حساب مى‌آید و براى حضوردر جام جهانى دغدغه‌اى ندارد، اما آنچه مهم است عملکرد ملى‌پوشان در جام جهانى است تا بتوانند همچون سال ۱۹۹۲ که iبه مقام چهارمى دست یافتند نمایش خیره نماینده‌اى داشته باشند، iبه همین سبب شاید آنها هم پاداش‌هایى که iبه فوتبالى‌ها داده مى‌شود نیاز داشته باشند تا با انگیزه بیشترى iبه میدان بروند و نیازمند رسیدگى بیشترى iبه این رشته باشند.

در فوتسال خبرى از قراردادهاى میلیاردى نمی باش و شاید بازیکنان سرشناس وملى‌پوشى که در تیم‌هاى مختلف بازى مى‌کنند یک دهم مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال هم نگیرند و شاید همین امر سبب شده توقع بازیکنان بالا نباشد،اما این iبه این معنا نمی باش وزارت ورزش که متولى ورزش کشور است نسبت iبه این رشته بى تفاوت باشد. وزیر ورزش و جوانان پس از یک پیروزى تیم ملى فوتبال برابر کره‌جنوبى آن هم در ورزشگاه آزادى و آن هم در مسابقات مقدماتى جام جهانى iبه هر بازیکن مبلغ ۲۰ میلیون پاداش داد، اما براى بازیکنان تیم ملى فوتسال و آن هم در جام جهانى هیچ پاداشى را در نظر نگرفته و تیم با مشکلات مالى فراوانى عازم مسابقات مى‌شود.

کم نبوده اتفاقاتى در فوتبال که بازیکنان iبه سبب نامناسب بودن شرایط تمرینى سخن iبه اعتراض گشودند، از جمله این اتفاقات مى‌توان iبه مسایلى که در اردوى اتریش تیم ملى و اعتراض نسبت iبه عدم وجود کولر و وجود حیوانات صورت گرفت اشاره نمود، اما شاید بازیکنان فوتسال مانند فوتبالى‌ها نباشند که iبه سرعت نسبت iبه مشکلات واکنش نشان دهند و شاید پس از سال‌ها آن هم فقط برخى بازیکنان اعتراض خود را نمایان نمایند. وحید شمسایى و جواد اصغرى مقدم در تازه ترین صحبت‌هاى خود مسائلى را در مورد نبود امکانات درسفرهاى خارجى و وجود مشکلات مالى مطرح نمودند.

آنچه مشخص است میزان تفاوت بالاى رسیدگى iبه دو رشته‌اى است که توسط یک فدراسیون حمایت مى‌شود. iبه نظر مى‌رسد در آستانه جام جهانى مى‌طلبد وزارت ورزش iبه عنوان متولى ورزش بودجه و مبلغ جداگانهاى براى این رشته در نظربگیرد تا تیم ملى فوتسال ایران بتواند iبهتر از قبل کار کند. هر چند iبه نظر نمى‌رسد ملى‌پوشان چشم iبه این مسایل داشته باشند اما این موارد مى‌تواند در انگیزه بازیکنان تاثیر دو چندانى داشته باشد.

هفتمین دوره جام جهانى فوتسال از ۱۱ آبان iبه میزبانى تایلند برگزار مى شود. ایران در گروه دوم با اسپانیا، مراکش و پاناما هم گروه است و اولین دیدار خود ۱۲ آبان iبه مصاف اسپانیا مى‌رود


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.