اعزام دامپزشکان برای کمک به گوزن‌های جزیره اشک دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: با استفاده از بالگرد بیش از ۱۵ هزار لیتر آب به جزیره اشک در دریاچه ارومیه منتقل شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، عباس‌نژاد در جلسه بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص آبرسانی به حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه گفت: طی چهار روز گذشته با استفاده از یک فروند بالگرد بیش از ۱۵ هزار لیتر آب و افزون بر یک تن علوفه به جزیره اشک، زیستگاه گوزن زرد ایرانی در دریاچه ارومیه انتقال یافت.

 

وی افزود: با توجه به باتلاق اطراف جزیره و خشکی دریاچه، انتقال آب با وسایل موتوری و یا دستی بسیار مشکل است که با هماهنگی‌های انجام شده و حمایت‌های مدیران ارشد استان در چند روز گذشته، آب شرب مورد نیاز حیوانات در جزیره بصورت موقت تأمین شد.

 

وی همچنین ادامه داد: با تلاش محیط بانان تعدادی از گوزن‌هایی که به مناطق اطراف رفته بودند شناسایی و جمع‌آوری شدند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی همچنین از اعزام گروهی از دامپزشکان برای معالجه و کمک به گوزن‌های مقیم در جزیره اشک خبر داد و افزود:‌ عملیات امدادرسانی و حفاظت از حیات وحش جزایر دریاچه با تلاش تمامی کارکنان محیط زیست استان ادامه دارد.

 

عباس‌ن‍ژاد همچنین با اشاره به موقعیت خاص جزایر دریاچه ارومیه در حوضه گردشگری افزود: برای واگذاری امور نگهداری، حفاظت و بهره‌برداری از جزایر دریاچه به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در حوضه گردشگری و طبیعت گردی پیش‌بینی‌های لازم در حال انجام است.

 

درادامه این جلسه بر مشارکت سازمان‌های مردمی دوستدار محیط زیست برای انجام طرح‌های حفاظت از حیات وحش و آبرسانی به جزایر،‌ خرید تجهیزات نوین حفاظتی از حیوانات در جزایر، تسریع در عملیات انتقال آب از ساحل دریاچه به جزیره اشک تأکید شد.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.