اعزام زیردریایی هوشمند بدون سرنشین آمریکا به خلیج فارس

افزایش هراس ایالات متحده از بسته شدن تنگه هرمز

زیردریائی های بدون سرنشین “سیفاکس” در ناحیه تحت امر ، ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده شامل خلیج فارس و دریای عمان مستقرشده است. یک مقام نیروی دریایی با اعلام این خبر به فرانس پرس؛ اطلاعاتی که پیش از این در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شده بود را تائید کرد…

بولتن نیوز:تنگه هرمز که استراتژیک ترین تنگه های حال و حاضر جهان محسوب می شود، این روزها و پس از افزایش فشاری های سیاسی و اقتصادی غرب بر ایران و تهدید ایران به بستن آن، جزء خبرسازترین سوژه های دنیا قرار گرفته است.

ایالات متحده که بیشترین عکس العمل را نسبت به احتمال بسته شدن تنگه هرمز از خود نشان داد همچنان در حال افزایش فعالیت های نظامی خود در جهت جلوگیری از این اقدام ایران است و خبرگزاری فرانس پرس اخیرا اعلام کرده است که مقامات ایالات متحده ناوگان ربات های زیردریائی خود را در خلیج فارس مستقرکرده تا در صورت بروز بحران ازبسته شدن تنگه استراتژیک هرمز با مین جلوگیری کند.

 

زیردریائی های بدون سرنشین “سیفاکس” در ناحیه تحت امر ، ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده شامل خلیج فارس و دریای عمان مستقرشده است. یک مقام نیروی دریایی با اعلام این خبر به فرانس پرس؛ اطلاعاتی که پیش از این در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شده بود را تائید کرد.

 

این زیردریائی های هوشمند، حدود ۱٫۵متر طول دارد و مجهز به یک دوربین و سونار(ردیاب صوتی زیر آبی) است که، توسط کابلی از داخل یک کشتی هدایت می شود.

 

اطلس الکترونیک، تولید کننده آلمانی، می گوید این زیردریایی های بدون سرنشین می تواند تا عمق ۱۰۰۰ متری پیش رفته و مواد منفجرۀ لازم برای از بین بردن مین ها را با خود حمل کند.

 

این مقام نیروی دریایی گفت: دستگاه ضد مین سیفاکس از MCM ها یا ازکشتی های ضد مین مستقردر خلیج فارس بکار گرفته می شود.

 

ترس از بسته شدن تنگۀ هرمز – که حدود یک پنجم معاملات و حمل و نقل نفتی جهان از طریق آن صورت می گیرد- اوایل سال جاری تشدید شد. زیرا ایران تهدید کرد که اگر دولت های غربی برای مهار برنامه هسته ای تهران صادرات نفت ایران را مختل کنند این کشور نیز تنگۀ هرمز را خواهد بست. در پاسخ به این تهدید، ارتش ایالات متحده نیز حضور خود را در منطقه تقویت کرده است.

 

به گفتۀ ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا این کشور در اوایل ماه ژوئن چهار کشتی مین جمع کن به منطقه فرستاده ، تا به چهار کشتی مین یابی که پیش از این در منطقه حضور داشت ملحق شوند.

 

 

این نیروی دریایی همچنین دارای هلیکوپترهای سی استالیون MH-53 و کشتی جنگی دومنظوره ( آبی-خاکی) پونس USSاست که به “پایگاه اسکان شناور” تبدیل شده و به عنوان آشیانۀ هلیکوپترهای ناوگان پنجم درآب های بحرین مستقر شده است.

و در اواخر ماه آوریل نیز ، یک اسکادران از جنگنده های رادار گریز F-22 به پایگاه هوایی الظفراء ، واقع در امارات متحده عربی فرستاده شد.

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.