اعزام کودکان به خارج برای مداوا به دو درصد کاهش یافته است

دکتر ‘محمد بلورساز ‘ روز پنج شنبه در حاشیه همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر علم پزشکی اطفال در کشور هستیم و همین مسئله ما را از کشورهای دیگر بی نیاز کرده است به گونه ای که بعد از هر کمیسیون پزشکی که برای کودکی تشکیل می شود راه های درمان آن نیز در کشور فراهم می شود.

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال با تاکید بر اینکه بالا بردن سطح سلامتی کودکان در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: چند سالی است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقداماتی را در راستای بالا بردن سطح سلامت و کاهش مرگ و میر کودکان آغاز کرده و این همایش ها فرصت مناسبی برای ارزیابی این اقدامات و مقایسه آن با دیگر کشورها است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت: در مجموع در زمینه طب اطفال موفقیت های بسیار چشمگیری در کشور وجود دارد اما باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که هر اقدامی به بودجه نیاز دارد و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بایستی به این مساله اهتمام خاصی داشته باشد و بودجه مورد نیاز برای مسائل مربوط به پیشگیری از زمان جنینی تا کهنسالی را تامین کند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در حفظ سلامت جنین و کودکان و به دنبال آن جامعه گفت: اگر مادر در زمان بارداری تغذیه خوب داشته باشد، دور از استرس قرار گیرد و مدت پنج تا شش ماه استراحت کند بدون شک کودکی که به دنیا می آید دارای وزن مناسب و شرایط سالمی خواهد بود.

به گفته وی ، همچنین اگر کودک دوران شیرخوارگی خوبی داشته باشد و به دور از استرس و تنش پرورش یابد فردی سالم در جامعه خواهد بود.

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران، دومین نشست علمی متخصصان کودکان ایران و ترکیه و دوازدهمین کنگره پزشکان کودکان در کشورهای آسیایی و اروپایی تا دهم اردیبهشت ماه در کتابخانه ملی ایران برپا است.

علمی **۹۰۱۴**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۸۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.