اعزام نیروهای آمریکایی به کشورهای اسلامی

همزمان با ادامه و گسترش اعتراض های مردمی در جهان اسلام به تداوم و تشدید سیاست های ضداسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی، واشنگتن که در کانون این ابراز تنفر قرار گرفته، اعلام کرده ممکن است برای تامین امنیت سفارتخانه های خود نیروهای ویژه اعزام کند.
خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد: با افزایش موج اعتراض ها در جهان اسلام به ساخت و نمایش فیلمی در آمریکا دربرگیرنده توهین به مقدسات اسلامی، ˈلئون پانه تاˈ وزیر دفاع این کشور از احتمال اعزام نیروهای نظامی بیشتر به ۱۷ یا ۱۸ نقطه در کشورهای اسلامی خبر داد.

براساس این گزارش که روز شنبه منتشر شد، پانه تا اعلام کرده است که آمریکا برای کنترل اعتراض ها در جهان اسلام، به برخی نقاط نیروی نظامی اعزام می کند.

وی در مصاحبه با نشریه ˈفارین پالیسیˈ بدون اشاره به انتقادهای گسترده جهانی بویژه از جانب بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و خانم ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان نسبت به تهیه و نمایش این فیلم در آمریکا به عنوان انگیزه شکل گیری و گسترش این اعتراضات، د باره جزییات این مداخله نظامی نیز سکوت کرد.

طبق نوشته فارین پالیسی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، این طرح را در دست بررسی دارد، اما درباره اعزام سومین دسته نظامی متشکل از ۵۰ نیروی دریایی ویژه درپوشش ماموریت حفاظت از سفارتخانه آمریکا در سودان که روز جمعه هدف حمله معترضان قرار گرفت، هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است.

پیش تر نیز حدود ۱۰۰ نظامی نیرو دریایی آمریکا در لیبی و یمن مستقر شده اند.

نمایش فیلم یک کارگردان آمریکایی صهیونیستی سبب شد تا معترضان در کشورهای مختلف اسلامی بگونه ای خودجوش، نمادهای نفوذ واشنگتن از جمله سفارتخانه ها را در بسیاری از شهرها مورد حمله قرار دهند که در نتیجه آن کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی و سه همکارش در جریان اعتراضات مردمی در شهر بنغازی کشته شدند.

همچنین اعتراض مسلمانان به فیلم موهن ساخته آمریکا پس از ادای نماز جمعه به اوج خود رسید و دست کم شش نفر از معترضان در مصر، تونس، لبنان و سودان در درگیری با پلیس کشته شدند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.