اعزام هیئتی از ایران برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده به اسلام‌آباد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عبداللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هیاتی به مسوولیت استانداری سیستان و بلوچستان هفته آینده برای پیگیری وضعیت پنج مرزبان ربوده شده توسط گروهک موسوم به جیش العدل عازم پاکستان می‌شود.

“علی عبداللهی”  معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران  درباره پیگیری وضعیت مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: مرزبانان ایرانی برای پیگیری این مساله با مرزبانان پاکستان دیدار کرده‌اند.

وی با بیان این که اعضای این گروهک از داخل خاک این کشور وارد ایران شده اند، افزود: اعضای گروهک موسوم به جیش العدل پس از ربودن سربازان ایرانی به داخل خاک پاکستان بازگشته‌اند و آثار آن نیز کاملا مشهود است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه در راستای ربودن سربازان ایرانی مقامات پاکستانی در این زمینه وظیفه‌ای برعهده دارند که باید این وظیفه را انجام دهند، اظهار داشت: وزارت امور‌خارجه با احضار سفیر پاکستان خواستار پیگیری جدی دولت پاکستان در این مورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور دستور داد تا کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذیربط برای پیگیری این موضوع تشکیل شود که این کمیته تشکیل جلسه داد و دستگاه‌های مربوطه مکلف شدند هر یک به سهم خود این موضوع را پیگیری و دنبال کنند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: دولت پاکستان در قالب موافقت‌نامه امنیتی تعهداتی دارد که باید به آن عمل کند.

عبداللهی یادآور شد: دولت اسلام آباد به طور کامل مرزهای خود را کنترل نمی‌کند و پاسگاه‌های مرزی این کشور نیز قادر به کنترل مرز نیستند.

وی ادامه داد: اما این وضعیت نمی‌تواند بهانه‌ای برای پاسخگو نبودن آنان باشد چرا که پاکستان یک کشور دارای مرز مشترک با ایران است و باید آن را کنترل کند.

وی با بیان این که مرز ایران و پاکستان یک سویه کنترل می‌شود، تصریح کرد: گرچه ما در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان آسیب دیده‌ایم و شهادت ۱۴ مرزبان و اکنون گروگانگیری پنج سرباز را شاهد بوده‌ایم اما باید به این نکته توجه کنیم که درگیری‌های ما به نقطه صفر مرزی کشیده شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: این کنترل و اشراف کامل ما را در مباحث ورود و خروج نشان می‌دهد، آنها قادر نیستند در عمق استان سیستان و بلوچستان یا در سطح کشور اقدامی انجام دهند البته ما باید با تلاش بیشتر از نفوذ و عملیات‌ جلوگیری کنیم تا این گروهک‌ها قادر نباشند، اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

گفتنی است؛ پنج دیده‌بان مرزبانی ایران در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان هفته گذشته ربوده شدند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.