اعزام کاروان راهیان نور با قطار

۰۲م آذر ،

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری گفت: کاروان های راهیان نور از طریق خطوط ریلی از تهران به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان خوزستان اعزام می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ سردار یعقوب سلیمانی از ایجاد ستاد پشتیبانی راهیان نور با عنوان شهید نوری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: بر اساس توافق قرارگاه مرکزی راهیان نور با راه آهن جمهوری اسلامی ایران اولین بار از این پس مسافران راهیان نور از قشرهای مختلف به ویژه دانش آموزان با قطار به یادمان های دفاع مقدس در اندیشمک ، اهواز ، خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان اعزام می شوند.
وی گفت: طبق این توافق ، روزانه ۱۶۰۰ نفر از زائران راهیان نور به خوزستان منتقل می شوند که ۶۰۰ نفرشان از مشهد مقدس به تهران می آیند و به همراه هزار زائر دیگر از مناطق مختلف استان تهران به مناطق دفاع مقدس اعزام خواهند شد و روزانه ۱۶۰۰ زائر نیز از خوزستان به تهران منتقل می شوند.
سلیمانی افزود: در اولین مرحله ،‌ شماری از کاروان های دانش آموزان دختر، ۲۱ آذر از این طریق به خوزستان اعزام می شوند و مراحل دیگر اعزام راهیان نور پس از وقفه ای یک ماهه به سبب آزمون های دانش آموزی اواخر دی از سر گرفته خواهد شد.
وی گفت : در مرحله دوم ، کاروان های دانش آموزان پس از اواخر دی یا اوایل بهمن از خطوط ریلی به خوزستان اعزام می شوند و برای اعزام دیگر قشرهای مردمی در اردوهای راهیان نور نوروزی نیز از همین ظرفیت استفاده خواهد شد.
سلیمانی افزود: راه آهن جمهوری اسلامی برای اعزام زائران راهیان نور از دیگر استان ها به تهران به ویژه از زنجان، مازندران و گلستان اعلام آمادگی کرده است و در آینده ظرفیت اعزام از این طریق افزایش خواهد یافت.
جلسه مشترک مسئولان قرارگاه مرکزی راهیان نور و مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی با حضور عبدالعلی صاحب محمدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با هدف استفاده حداکثری از خطوط ریلی برای اعزام مسافران راهیان نور برگزار شد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.