اعزام یک میلیون دانش آموز و فرهنگی به اردوهای راهیان نور

حاجی بابایی خبر داد:

خبرگزاری پانا:وزیر آموزش و پرورش از اعزام یک میلیون دانش آموز و فرهنگی به اردوهای راهیان نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در افتتاحیه اردوهای راهیان نور ویژه دختران که در آموزشگاه امام رضا (ع) در منطقه ۴ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۴ هزار معلم شهید را گرامی می داریم.

وی افزود: یاد روزهایی که دانش آموزان با معلمان و مدیران خودشان به جبهه می رفتند و دانش آموزان شانزده ساله فرماندهی می کردند یک دنیا معرفت را در خود جای می داد.

حاجی بابایی رو به دانش آموزان گفت: شاید در آینده به این حرف من برسید زیرا زیباترین و به یاد مانده ترین سفر خود را انجام می دهید و عکس ها و خاطرات آن را مرور خواهید کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما دانش آموزان قدم به جایی خواهید گذاشت که تمام انسان ها همه سختی ها را تحمل کردند تا امروز ما با افتخار در این کشور زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی کنید در مناطق عملیاتی جنوب با وضو وارد شوید تصریح کرد: با وضو وارد شدن در این مناطق مهم است زیرا ممکن است در هر منطقه یک شهید وجود داشته باشد و سعی کنید قدم به قدم به یاد پدران و مادرانتان باشید.

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز در آموزش و پرورش تحول بنیادین را آغاز کرده ایم گفت: مهمترین ایده ما این است که دانش آموزانی را تربیت کنیم که بدانند زیباترین جبهه اصلی برای یک انسان با معرفت پدر و مادر و احترام به آنهاست.

وی اضافه کرد: کسی که به پدر و مادر خود احترام کند به تمام هستی احترام می گذارد و خداوند در قرآن فرموده که «خداوند را بپرستید و پس از آن به پدر و مادر احسان کنید».

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در نظام آموزشی جدید مهمترین مطالبه تربیت است خاطرنشان کرد: اصلا مهم نیست انسان در زندگی خود چه شغلی داشته باشد و مهم این است که به مردم خدمت کند و در شغل های آینده موفق باشد.

وی تصریح کرد: از خدا بخواهیم جامعه، آموزش و پرورش و خودتان بچه هایی را تربیت کنید که اول مسلمان هستیم و به خدا اعتماد کنیم و سپس خودشان را بشناسند و پدر و مادر، جامعه و همسایه ها را شناخته و برای همه آنها احترام قائل باشند و درد آنها را بشناسند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان بودن به این نیست که چه شغلی داشته باشید گفت: انسان بودن این است که خودتان را بشناسید و به پدر و مادر خود احترام بگذارید.

حاجی بابایی افزود: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت برای انسان ساختن است. در کنار این انسانیت ساختن ممکن است زیرا برخی در دنیا توانسته اند تولیدات علمی داشته باشند اما زندگی آنها هیچ چیزی نداشته در صورتی که ما شهدایی مانند احمدی روشن داریم که برای این ملت خون خودشان را اهدا می کنند.

وی به یکی از مواردی که دانش آموزان در اردوهای راهیان نور باید انجام دهند اشاره و گفت: سعی کنید قوی تر و قدرتمندتر به خودتان بیاندیشید. از روزی که از این سفر برگشتید محبت به پدر و مادرتان بیشتر شود و بدانید اگر این کار را انجام دهید با شهدا ارتباط برقرار کرده اید و به معلمان خود نیز احترام بیشتری بگذارید.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اعزام یک میلیون دانش آموز و فرهنگی به اردوهای راهیان نور گفت: بسیج و سپاه تلاش کردند که بتوانیم در سال یک میلیون دانش آموز و فرهنگی را به جبهه بفرستیم تا یک اردوی تاریخی و ماندنی برای آنها باقی بماند.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.