اعزام ۴۶۴ کاروان سلامت به استان‌ها/ کاروان سلامت این هفته در خراسان جنوبی

۰۸ام بهمن ،
ممتاز نیوز :  فرحناز رافع در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: طی برنامه یکساله بنا داریم تا در هرفصل کاروان سلامت را به صورت ملی برای ارائه خدمات سلامت به استانهای کشور اعزام کنیم.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه قبل تا کنون ۴۶۴ کاروان سلامت در سطح کشور به صورت شهرستانی و استانی برای درمان و ارائه اقلام دارویی و بهداشتی اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: کاروان سلامت متشکل از پزشک عمومی، متخصصان مغز و اعصاب، قلب و عروق،زنان و زایمان، چشم و جراحی عمومی می باشند که همگی به صورت داوطلبانه همکاری تنگاتنگی با سازمان داوطلبان هلال‌احمر دارند.

به گفته رافع مناطق کم برخوردار،‌حاشیه شهرها و روستاها بیشترین نقاط مد نظر برای اعزام کاروان سلامت است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه ابتدای بهمن کاروان سلامت به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد که یک تیم ۴۰ نفره از پزشکان و پیراپزشکان در این کاروان حضور داشتند.

رافع گفت: کار درمان، توزیع دارو و حتی ارجاع بیماران برای بستری و درمان طولانی مدت در شهر ایرانشهر و ۲۰ روستای حاشیه آن و شهر کنارک به همراه ۱۰ روستای حاشیه آن برای بیماران انجام شد.

وی از اعزام کاروان سلامت به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تیم پنجشنبه ۱۲ بهمن برای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.