اعزام ۲۱۹۵ زندانی به محاکم قضایی در طول یک ماه قبل

۱۹م آذر ،

ap-83.jpg

مدیر ندامتگاه قزلحصار گفت: در راستای زندان‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های ناشی از تحمل کیفر، در یک‌ماهه اخیر تعداد ۲۱۹۵ نفر از مددجویان به مراجع قضایی در سطح استان تهران اعزام شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ سید علی حسینی با ابراز رضایتمندی از واحدهای تشخیص و پذیرش و یگان حفاظت زندان افزود: اعزام مددجویان به مراجع قضایی برای تخفیف، عفو و غیره از محورهای حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است و باید این سیاست سازمانی در محور موازین شرعی همواره مورد توجه باشد و به آن عمل شود.

وی در ادامه مهمترین هدف مجریان طرح تکریم از ارباب رجوع را مرتفع کردن مشکلات قضایی مددجویان عنوان کرد و افزود: اعزام مددجویان به محاکم قضایی و حضور در جلسات دادرسی سبب می‌شود تا آنان از حقوق قضایی خود دفاع کنند.

حسینی گفت: در کنار این دو واحد، اداره بهداشت و درمان، اداره فرهنگی – تربیتی، واحد ملاقات و واحد مددکاری و شورای طبقه بندی از ارکان مهم حفظ حقوق شهروندی و طرح تکریم از ارباب رجوع و مددجویان به شمار می‌آیند.

مدیر ندامتگاه قزلحصار در خصوص بدرقه مددجویان به دادسراها و دادگاه‌ها نیز گفت: اعزام مددجویان این مرکز با هماهنگی مراجع قضایی و در راستای بهبود روند برنامه‌ای قضایی بوده و درصددیم تا با اعمال بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در رفع مشکلات قضایی مددجویان اقدام کنیم.

وی گفت: علیرغم جمعیت بالای کیفری و وجود بعضی از کمبودها و نارسایی‌ها در ماه قبل بیش از ۲۰۰۰ نفر بنا به خواسته مراجع قضایی به دادگاه‌ها اعزام شده‌اند و این امر مرهون تلاش شبانه روزی واحدهای تشخیص و پذیرش، روسا و کارکنان اندرزگاه‌ها و واحد اعزام و بدرقه یگان حفاظت ندامتگاه قزلحصار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.