اعضای آژانس در سفر خود حسن‌نیت نشان دهند/ گروه ۱+۵ به قوانین پایبند باشند

۲۸م دیماه ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای آژانس باید حسن نیت خود را در سفر خود به ایران نشان دهند، غرب نباید تصور کند که می‌تواند از طریق تحریم‌ها و ایجاد فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران، نتایج مورد توقع خود را بدست آورد.

“محمد صالح جوکار” در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ سفر اعضای آژانش انرژی اتمی به کشورمان اظهار داشت: اعضای آژانس باید حسن نیت خود را در سفر خود به ایران نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها تعهد و پایبندی به قوانین بین‌المللی را نشان داده است، در حال حاضر آژانس انرژی اتمی و گروه ۱+۵ باید به پاینبدی خود را به قوانین نشان دهند.

وی با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ادامه داد: غرب نباید تصور کند که می‌تواند از طریق تحریم‌ها و ایجاد فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران، نتایج مورد توقع خود را بدست آورد.

این نماینده مجلس گفت: غرب و آژانس نباید به دنبال بهانه‌گیری باشند بلکه از طریق مذاکره اعتمادساز زمینه نتیجه موثر گفتگوها را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: غرب باید حق بین‌المللی کشور ما در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به رسمیت بشناسد چراکه تاکنون ایران در چارچوب قوانین و معاهدات بین‌المللی عمل کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.