اعضای اتحادیه آژانس های گردشگری مالزی از اصفهان دیدن کردند

به گزارش ایرنا، مدیران منتخب اتحادیه آژانس های گردشگری مالزی، شامگاه دوشنبه در تالار ‘اشرف’ دیدار با استاندار اصفهان کردند و سپس در باغ موزه چهلستون در مراسمی با فرهنگ اصفهان و صنایع دستی آن آشنا شدند.

استاندار اصفهان در این دیدار گفت:اصفهان با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی ، تاریخی و فرهنگی و تنوع آب و هوایی، پتانسیل جذب گردشگران بیشتری را دارد.

‘علیرضا ذاکر اصفهانی’ بر ضرورت برگزاری هفته های فرهنگی در کشورهای دیگر تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این هفته ها، گسترش زمینه های مناسب برای گردشگری و تجارت است.

وی خواستار تعاملات دوجانبه در زمینه گردشگری بین مالزی و اصفهان شد.

استاندار اصفهان به انقلاب تاریخی مردم ایران اشاره کرد و گفت: بیش از اینکه این انقلاب ادعای استقلال داشته باشد، بدنبال بازگشت به خویشتن و اصالت فرهنگی ایرانی بود.

وی ایستادگی در مقابل زور و سلطه خارجیان را دلیل اصلی اختلاف با دنیای غرب عنوان کرد و گفت: امروز درصددیم با همان سازوکار، موانع به وجود آمده توسط قدرتهای بزرگ را پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد:در ابتدای انقلاب، ما در اصفهان دو دانشگاه داشتیم اما امروز ۱۵۰ دانشگاه در اصفهان و تعداد زیادی دانشجو در سراسر کشور و حدود۱۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در مالزی داریم.

رییس اتحادیه آژانس های گردشگری مالزی نیز دراین دیدار، تعامل با ایران را یکی از افتخارات مالزی عنوان کرد وگفت: افزایش ارتباط در سطح بخش خصوصی و حتی در وزارت مالزی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

‘خلید هارون’ نتیجه نشست با بخش خصوصی در اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و افزود:پیشنهاد ما راه اندازی خط مستقیم هوایی اصفهان-کوالالامپور برای دسترسی بهتر به اصفهان است.

وی تصریح کرد: ما بعنوان نمایندگان بخش خصوصی خلاقیت های زیادی را در این باره از خود نشان خواهیم داد.

وی این ارتباط را محدود به گردشگری ندانست و گفت: این ارتباط را در زمینه تجارت گسترش خواهیم داد.

پ/۵۰/۷۱۴۸/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۹۰۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.