اعضای خانه منحله سینما در حوزه هنری رسوخ کرده اند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘جواد شمقدری’ در جمع خبرنگاران، ضمن تأیید اختصاص بودجه پنج میلیاردی برای ساخت فیلم ‘لاله’، آن را تجربه‌ای جدید برای سینمای ایران در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: برای ساخت چنین پروژه‌ بین‌المللی، لازم بود از حضور بازیگران خارجی استفاده شود، و زمانی که وارد عرصه های بین‌المللی می‌شوید بطور قطع یک صفر جلوی بودجه‌ می‌آید.

وی افزود: فیلم‌هایی خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی ایران به زبان انگلیسی با بازیگران خارجی ساخته می‌شوند، ما نیز در جهت مقابله با هجمه برنامه ریزی شده دشمنان برنامه هایی برای تولید و عرضه آثار سینمایی با محور معرفی توانمندی های کشور در عرصه های مختلف در دستور کار داریم.

شمقدری سپس به تغییر در مدیریت زیرمجموعه‌های سازمان امور سینمایی همچون بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه فعالیت‌های سازمان امور سینمایی هستیم و ممکن است جای هر فردی تغییر کند.

به گفته رییس سازمان امور سینمایی، طبق مذاکرات و نشست‌هایی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و در آینده نزدیک تغییرات در این حوزه را اعلام خواهیم کرد و مدیران جدید معرفی می‌شوند.

شمقدری ادامه داد: البته در این راستا ممکن است همه مدیران جدید نباشند، بلکه عنوان آنها جدید و تغییر کرده باشد.

رییس سازمان امور سینمایی همچنین درباره طرح اکران ویژه رمضان یادآور شد: شب‌های رمضان فرصت خوبی است تا بتوانیم این طرح را هماهنگ کرده و طبق سال‌های گذشته در یک زمان بیشتر فیلم ها را اکران کنیم؛ این طرح توسط اداره نظارت و ارزشیابی و شورای صنفی نمایش پیگیری می‌شود.

شمقدری با اشاره به پیشنهاد رییس حوزه هنری مبنی بر حضور نماینده ای از این مجموعه در شورای پروانه ساخت و نمایش فیلم گفت: هر کسی می تواند چنین پیشنهادی را ارائه دهد، اما باید در نظر داشت که ماموریت های حاکمیتی قابل واگذاری نیست.

وی دامه داد: شوراهای پروانه ساخت و نمایش فیلم بر اساس آیین‌نامه هیات وزیران کار خود را انجام می‌دهند. هر تغییری در این شوراها باید در هیات وزیران مطرح، و به تایید برسد.

رییس سازمان امور سینمایی درباره حضور در برنامه تلویزیونی ‘هفت’ گفت: در حال مذاکره درباره این موضوع هستیم. این حق ما است که به برنامه ‘هفت’ برویم؛ ممکن است از این حق انصراف دهیم و شاید در آن حضور یابیم.

شمقدری همچنین درباره زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک ‌ونوجوان گفت: این جشنواره ۱۶ مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره وضعیت طرح اکران مخاطب خاص نیز توضیح داد: طرح اکران مخاطب خاص که سال گذشته توسط محمد درمنش انجام شد، نکات مثبت و منفی داشت. امیدوارم بزودی در جلسه‌ای به جمع‌بندی در این زمینه برسیم و به شیوه متفاوت، امسال نیز این طرح را اجرا کنیم.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۴۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.