اعضای مجلس خبرگان در مناطق زلزله زده ۱۵ مسجد می‌سازند

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره اجلاس خبرگان رهبری عصر امروز با حضور اعضای مجلس خبرگان در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این دیدار آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه برای برگزاری این اجلاس افراد مختلف زحمات زیادی کشیده‌اند، گفت: ناطقان در جلسه مطالب خوبی را بیان کردند.

وی در ادامه افزود: مطالبی را که اعضا مطرح کردند و به مسئولان کشوری مربوط می شود را بهتر است مکتوب به خودشان ارسال کنند و در صورتی که نیاز به پاسخ دارد، مسئولان پاسخ را به مجلس خبرگان ارجاع دهند.

آیت الله مهدوی کنی همچنین تاکید کرد: اعضای خبرگان حضور در جلسات اجلاس خبرگان و همچنین جلسات کمیسیون ها را جدی بگیرند؛ چراکه وقتی مسئولیتی را پذیرفتید می بایست آن را به نحو احسنت انجام دهید.

ایشان همچنین با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی یادآور شد: انتظار داشتیم مجلس خبرگان نیز در کنار دولت، مردم و سایر دستگاه ها اقدامی در این خصوص انجام دهد، به همین خاطر تصمیم گرفتیم در ساخت مساجد تخریب شده کمک کنیم.

وی در ادامه افزود: تاکنون آقایان تعهد داده اند تا ۱۵ مسجد را بسازند و آیت الله شبستری نیز مسئول نظارت بر ساخت این مساجد است.

واکنش یکی از اعضا به انتقادات علیه خبرگان

پیش از صحبت های رئیس مجلس خبرگان، آیت الله معصومی نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص مجلس خبرگان و رهبری گفت: دیشب شنیدم برخی گفته اند مجلس خبرگان چه فایده ای دارد، از این حرف خیلی ناراحت شدم.

وی در ادامه افزود: این مجلس صدقه جاری امام(ره) است، این همه عالم در اینجا حضور دارند، آنوقت عده‌ای می گویند این اجلاس چه فایده ای دارد؟! این حرف نباید تکرار شود، مجلس خبرگان دغدغه امام(ره) بود.

آیت الله معصومی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز از این مجلس بیرون آمد و چنین مجلسی نمونه اش در دنیا وجود ندارد.

به گزارش مهر، در پایان این اجلاس بیانیه ای در ۹ بند که در آن به موضوعات مختلف داخلی و خارجی پرداخته شده بود، توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه قرائت شد.

همچنین قرار است اعضای مجلس خبرگان فردا بعد از حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و تجدیدمیثاق با ایشان به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.