اعضای نم روابط اقتصادی خود را با آمریکا و اسرائیل بطور منظم کاهش دهند

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی تهران گفت: با توجه به استقبال بی نظیر سران کشورهاعضو نم، بزرگترین رویداد دیپلماسی جهانی پس از اجلاس سازمان ملل متحد در ایران رقم خورد و قدرت و توان دیپلماسی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های استکبار برای منزوی نشان دادن جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین مللی افزود: با برگزاری این اجلاس در این سطح کلیه طرح ها و توطئه های نظام سلطه بر علیه ایران شکست خورد.

فدایی بابیان اینکه در شرایط کنونی برگزاری این اجلاس فرصت تاریخی برای کشورمان است وباید آن راغنیمت شمرد گفت: در این فرصت باید باابتکار عمل گفتمان مقاومت را نهادینه و پرچم صلح، امنیت و عدالت جهانی را بدست جنبش عدم تعهد در جهان به اهتزاز در آورد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید ضمن اجرایی کردن مصوبات و بیانیه اجلاس شانزدهم،اقدامات عملی نیز در جهت از بین بردن نظام سلطه و تک قطبی در جهان به کار بندند.

فدایی همچنین با اشاره به اینکه اکثر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بر اصلاح سازمان های بین المللی تاکید دارند اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بایستی با استفاده از ظرفیت های خود زورگویان عالم را تحریم و منزوی کند تا چند کشور محدود نتوانند برای جهان تعیین تکلیف کنند.

وی ضمن انتقاد از برخوردهای تبعیض آمیز سازمان  های بین المللی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در ارائه تسهیلات به کشور های آسیایی، آفریقایی و آمریکا و اروپا گفت: معادلات و مناسبات حاکم بر جهان بایستی بر اساس منافع مظلومان و مستضعفان جهان باشد نه بر اساس تامین منافع قدرت های شیطانی و حاکم بر جهان.

دبیر کل ایثارگران در پاسخ به این سوال که جنبش عدم تعهد چگونه می تواند به اهداف اصلی خود نزدیک شود گفت:یکی از راه حل ها این است که کشورهای جنبش عدم تعهد مناسبات اقتصادی خود را با آمریکا و اسرائیل هر سال ۲۰% کاهش دهند تا طی پنج سال قطع رابطه اقتصادی با این کشورها شود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با انتقاد از عملکرد سازمان ملل در راستای اهداف قدرت های بزرگ گفت: کشور های عضو جنبش عدم تعهد به هیچ تصمیم نظامی امنیتی نظام سلطه  نباید پایبند باشند و در سازمان ملل به صورت یکپارچه با این گونه تصمیمات مخالفت کرده در صورتی که جنبش تصمیم گرفت، همه کشورهای عضو یکپارچه از آن حمایت کنند.

وی ازکشورهای جنبش عدم تعهد خواست به جنبش هویت واقعی داده تا حرف اول و آخر را در صحنه بین المللی بزند.

فدایی تصریح کرد: یکی از وظایف غیر متعهد ها مقابله با سلاح های کشتار جمهعی است به همین خاطر جنبش عدم تعهد بایستی هر کشوری را که به قاعده خلع سلاح کشتار جمعی پایبند نیست منزوی کنند و تا قطع ارتباط دیپلماتیک پیش رود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران اظهار داشت: کلیه اعضای جنبش عدم تعهد باید بر اساس وظیفه ذاتی خود که عدم تعهد به بلوک غرب و شرق است یک پارچه با حق وتوی قدرت های حاکم بر جهان خصوصاً آمریکا مخالفت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اکثر کشورهای عضو حامی فلسطین و مخالف سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی در جهان هستندگفت: برای منزوی کردن این رژیم  کلیه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بایستی مصرف کالاهای آمریکائی و اسرائیلی را تحریم کنند.

فدایی با بیان اینکه جنبش عدم تعهد باید حمایت های مالی، بهداشتی، علمی واعضای خود در برنامه داشته باشد اظهار داشت: هر عضوی از کشورهای جنبش عدم تعهد که بر قاعده های جنبش پایبند نیست و یا همراه نظام سلطه است بایستی روی عضویت آن در جنبش تجدید نظر شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه همه این پیشنهادها از طریق دبیرخانه موقت جنبش عدم تعهد در تهران قابل پیگیری است، تاسیس دبیرخانه اجلاس و پیگیری قاطع و منظم ایران را برای تحقق اهداف جنبش ضروری ارزیابی کرد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.