اعضای کابینه فرانسه در کلاس‌های درس “ضد تبعیض جنسیتی” شرکت می‌کنند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

وزیران دولت تازه سوسیالیست فرانسه در یک کلاس درس با موضوع “ضد تبعیض جنسیتی” که ابتکاری در نوع خود محسوب می‌شود، شرکت می‌کنند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نوشته روزنامه تودی وقت، در این کلاس‌ها که iبه مدت یک ساعت iبه طول می‌انجامد، موضوعاتی چون خشونت‌های خانگی و اختلافات بین زوج‌ها مطرح می‌شود.

این کلاس‌های درس بخشی از اقدامات دولت تازه فرانسه برای ریشه‌کنی تبعیض جنسیتی در سیاست محسوب می‌شود چرا که فرانسه کشوری است که زنان در سیاست آن نقش کم‌رنگی دارند و تابع مردان در قدرت می باشند. در پارلمان فرانسه همچنان وزیران زن را با سوت زدن مورد خطاب قرار می‌دهند. این یکی از مواردی است که در این کلاس‌ها iبه آن اشاره شده است.

در این کلاس‌ها وزیرانی چون لوران فابیوس، وزیر امور خارجه و نیز وزیر امور حاویی فرانسه حضور داشتند. ۲۶ تن دیگر از وزیران کابینه دولت فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت‌نام نموده‌اند.

در تاریخ فرانسه این اولین باری است که رئیس جمهوری تعداد وزیران زن را iبه تناسب وزیران مرد منصوب نموده است. فرانسه هم‌اکنون از انگلیس و آمریکا در این باره پیشی گرفته است چرا که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۱ تعداد وزیران زن کابینه فرانسه iبه ۲۷ درصد افزایش یافت در حالیکه این تعداد در سال ۲۰۱۰، ۱۹ درصد بوده است. با این حال تبعیض جنسیتی همچنان یک مشکل است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.