اعطاء جایزه هنر شاهزاده اسپانیا به خالق ˝عشق˝

۲۰اردیبهشت،

معرفی برندگان سی‌وسومین دوره جوایز شاهزاده آستوریاس از امروز در شهر ابیه‌دو در اسپانیا با اعطاء جایزه هنر، از سری جوایز هشتگانه بنیاد شاهزاده آستوریاس، به میشائیل هانکه، فیلمساز سرشناس و مطرح اتریشی بخاطر ساخت فیلم ˝عشق˝ آغاز شد.

به گزارش هنرآنلاین، سرپرستی بنیاد شاهزاده آستوریاس را فیلیپه دو بوربون، ولیعهد اسپانیا برعهده دارد و به همین خاطر این جوایز به این نام شناخته می‌شود.

بنابر این گزارش، معرفی برندگان جوایز شاهزاده آستوریاس در رشته‌های گروه هنر، علوم اجتماعی، ارتباطات و فعالیت‌های بشردوستانه، همکاری‌های بین المللی، تحقیقات علمی و فنی، ادبیات، ورزش که از دیروز آغاز شده، تا روز ۱۹ماه جون۲۰۱۱۳ (۲۹ خردادماه) ادامه دارد، برنده جایزه کنکورد، به عنوان جایزه ویژه این بنیاد در ماه اواسط ماه سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ماه) مشخص می‌شود.

جایزه هنر، هرساله به فرد، گروه و یا موسسه‌ای که در زمینه هنر معماری، سینما، رقص، مجسمه‌سازی، موسیقی، نقاشی و دیگر زمینه‌ها کار برجسته‌ای انجام داده باشد، تعلق می‌گیرد.

میشاییل هانکه تاکنون برای فیلم‌هایی که ساخته توانسته معتبرترین جوایز سینمایی جهان را از آن خود کند. این فیلمساز سال قبل برای فیلم “عشق” جایزه‌های نخل طلای فستیوال کن، اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، جایزه بهترین فیلم آکادمی فیلم اروپا، سزار فرانسه، بفتا بریتانیا و… دریافت کرد.

به نوشته یورونیوز، فیلم‌های هانکه چهره غمبار و دلگیر زندگی را نشان می‌دهد و مشکلات و استیصال آدم‌ها در زندگی مدرن را به نمایش می‌گذارد، چنانکه خود او می‌گوید؛ نوشتن فیلم‌هایش آسان‌تر از دیدن آنها است. او در فیلم‌های “روبان سفید” و “عشق” نیز به عنوان شناخته شده‌ترین فیلم‌هایش، این همین سبک و سیاق را دنبال می‌کند.

خوزه یادو، ریاست هیئت داوران سی‌و‌سومین دوره اهداء جوایز معتبر شاهزاده آستوریاس اسپانیا را برعهده دارد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.