اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا، دریافت مزد خوش‌رقصی به آمریکا و غرب است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا را دریافت مزد خوش‌رقصی این اتحادیه به آمریکا و غرب عنوان کرد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اعطای جایزه صلح نوبل به افراد و مجموعه‌ها در سال‌های اخیر را تنها براساس امیال سیاسی خواند و گفت: اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا دریافت مزد خوش‌رقصی این اتحادیه به آمریکا و غرب است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اعطای جایزه صلح نوبل به افراد و مجموعه‌ها جنبه کاملا سیاسی دارد، افزود: اگر به تاریخچه  اعطای جایزه صلح نوبل توجه شود، مشاهده خواهیم کرد که تعلق این جایزه به افراد و مجموعه‌ها براساس لیاقت‌های فردی نبوده بلکه تنها ملاک در پرداخت جایزه رویکردهای خاص سیاسی و آن هم رویکردهایی است که موافق با سیاست‌های غرب و نظام سلطه باشد.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه تشریح کرد: غرب با اعطای جایزه صلح نوبل به افراد و مجموعه‌های خاص به دنبال نهادینه کردن چارچوب‌های تحمیلی خود به افکار عمومی دنیاست، یعنی در عین‌ حال که یک رویکرد سیاسی را دنبال می‌کند، تحمیل فرهنگ غرب نیز از جمله سیاستهایی است که از سوی غرب در این راستا پیگیری می‌شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اعطای جایزه صلح نوبل سبب شده که این جایزه نزد افراد صاحب‌نظر ارزش چندانی نداشته باشد، اظهار داشت: تعجب‌آور است کشورهای غربی که حامی تروریست‌های سوریه هستند، صدام ملعون را به‌ انواع سلاح‌های شیمیایی تجهیز کردند، آزادی پوشش حجاب برای زنان را قبول ندارند، پرونده‌های جنایات آنان همچنان در بوسنی هرزگوین باز است ، اجازه ساخت مسجد وفعالیت آزادانه مذهبی به افراد را نمی دهند و … چگونه لایق دریافت جایزه صلح هستند؟!
 
وی در خاتمه با اشاره به اوج سرکوب در اتحادیه اروپا، خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا که با اجرای سیاست ریاضت اقتصادی، مردم اروپا را به فقر و نابودی کشانده چگونه می‌تواند شایسته دریافت چنین جایزه ای باشد؟!

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.