اعطای قرارداد ۲۰ میلیون دلاری پنتاگون به بلک‌واتر

پنتاگون به شرکت امنیتی بلک‌واتر که هم‌اکنون “آکادمی”‌ نام گرفته، یک قرارداد ۲۰ میلیون دلاری پنج ساله اعطا کرده تا به این وسیله به ماموران اطلاعاتی ارتش آموزش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، این اقدام در حالی انجام می‌شود که شرکت امنیتی بلک‌واتر به وسیله یک دادگاه آمریکایی به اتهام تجارت غیرقانونی سلاح جریمه شده بود.

روز پنج شنبه هفته گذشته، سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد که شش شرکت امنیتی خصوصی نظیر شرکت بلک‌واتر (آکادمی) را برای تعهد به این قرارداد به خدمت می‌گیرد.

براساس اعلام این سازمان، پیمانکاران باید پیش از آنکه ماموران اطلاعاتی ارتش آمریکا به ماموریت‌های خارجی اعزام شوند، به آموزش آنها بپردازند و مهارت‌های آسان و سخت در ارتباط با زندگی، کار در شرایط و محیط‌های خصومت آمیز و دشوار را در آنها به وجود آورند.

شرکت بلک‌واتر (آکادمی) از اظهارنظر درخصوص این قرارداد خودداری کرده و گفته که این قرارداد هنوز نهایی نشده است.

این قرارداد جزو اولین قراردادهای دولتی است که شرکت بلک‌واتر پس از تغییر نام و مالکان خود به دست می‌آورد.

بلک‌واتر پیش از این یک بار در سال ۲۰۰۹ نام خود را که با رسوایی همراه شده بود، تغییر داد و در اواخر دسامبر ۲۰۱۱ نیز مجددا نام خود را تغییر قرار داد.

شرکت آکادمی در ماه اوت سال جاری میلادی با وزارت دادگستری آمریکا توافق کرد تا مبلغ ۵ / ۷ میلیون دلار جریمه را برای آنچه که حل و فصل یک مساله بر جا مانده از سوی مالکان و مدیران سابق عنوان شده بود، بپردازد.

این جریمه ۱۷ مور اتهام از جمله در ارتباط با قاچاق سلاح و ارائه خدمات امنیتی به دولت‌های خارجی بدون تایید دولت آمریکا را در بر می‌گرفت.

مدیریت این شرکت تاکید دارد که این شرکت جدید، دیگر هیچ ارتباطی با اقدامات گذشته ندارد و دست به حسابرسی و اصلاحات عمیق زده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.