اعطای نشان برتر شیخ بهایی به پایان نامه های برتر حوزه علوم انسانی و هنر

اردیبهشت ۱۴۰۳

بنابر احساس نیاز علمی و ظرفیت کشور به پژوهش های بنیادی در حوزه علوم دینی و ایجاد ارتباطی اساسی میان علوم دینی و دیگر علوم در کشور ومهمتر از همه توجه به منویات رهبری در راستای تقویت هرچه بیشتر علوم انسانی اسلامی و بومی نشان شیخ بهایی به پایان نامه های برتر دینی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ حاضر در محل حسن امامی معاون پژوهشی پژوهشگاه معارف افزود: اداره پایان نامه های دانشجویی در چند سال قبل فعالیت های چشمگیر و قابل قبولی مانند جمع آوری اطلاعات پایان نامه های دینی از سراسر دانشگاه های کشور، تاسیس سایت اطلاعات پایان نامه های دینی برای ارائه اطلاعات به دانشجویان با بیش از ۱۳ هزار عنوان و تولید لوح فشرده بوستان  را در کارنامه خود داشته است.

وی در دامه گفت:مراحل مختلف اهدای نشان شیخ بهایی به پایان نامه های برتر دینی بدین ترتیب است که طی سالهای قبل با همکاری جهاد دانشگاهی فراخوان پایان نامه ها به تمام دانشگاه ها ارسال شده و پس از بررسی و ارزیابی های لازم، نشان شیخ بهایی به دو نفر از برترین های پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد.

امامی همچنین اظهار داشت: دبیرخانه اعطای نشان شیخ بهایی به صورت مستقل در نهاد مستقر خواهد شد و با نیاز سنجی دانشگاهها میتوان موضوعات را اولویت بندی کرد و روی آن تمرکز بیشتری داشت.

امامی گفت: تعهد اجرایی شدن پایان نامه ها از موضوعات قابل تامل است و تاکنون نیز موضوعاتی را از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورشى، قوه قضاییه داشته ایم و امیدواریم با اعطای این نشان به پایان نامه های برتر بتوانیم گامی در عرصه های علمی کشور برداریم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.